وزیر دفاع در جلسه کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد؛

حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال کشور

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تشریح راهبردهای تقویت بنیه دفاعی کشور، بر حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۴۰۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ - 14July 2020

حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال نیروهای مسلح از مهمترین راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه کمیسیون امنیت ملی، راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور و مروری بر تهدیدهای عمومی برای جمهوری اسلامی، راهبردهای این وزارتخانه و مجموعه نیروهای مسلح برای تقویت دفاعی کشور را ارائه و بر حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال از طریق فعالیت‌های نیروهای مسلح تأکید کرد.

وزیر دفاع در این جلسه ضمن ارائه راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور و مروری بر موضوعاتی که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند راهبردهای این وزارتخانه و مجموعه نیروهای مسلح برای تقویت بنیه دفاعی کشور را ارائه کرد؛ ازجمله این راهبردها حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال از طریق فعالیت‌های نیروهای مسلح بود.

امیر حاتمی در مورد همکاری‌های دفاعی کشور و تقویت موضوع دیپلماسی دفاعی نیز گزارشی را ارائه کرد و به موضوع تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشورهای همسایه و کشورهای دوست مانند چین و روسیه و همچنین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های موشکی پهپاد و ناو و صنایع دریایی پرداخته شد.

همچنین در این نشست، گزارشی از عملکرد صنایع دفاعی کشور و حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع ارائه و در این چارچوب، اقدامات وزارت دفاع و تعاملات آن با مجلس شورای اسلامی در بهبود وضعیت معیشتی شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح بررسی شد.

در این جلسه ضمن طرح دیدگاه‌های وزیر دفاع در موضوعات مختلف وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور، به اتفاق از تقویت توان دفاعی کشور حمایت شد. همچنین مقرر شد تا جلسات مشترک بین وزارت دفاع و کمیسیون امنیت ملی ادامه یابد در فرصت مقتضی اعضای کمیسیون در وزارت دفاع حضور خواهند یافت و از دستاوردهای وزارتخانه بازدید خواهند کرد.

اعضای کمیسیون موضوع تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان ستون فقرات توسعه کشور عنوان کردند. همچنین اشاره شد که کشور در صورتی می‌تواند مسیر توسعه و تقویت خود را پیش ببرد که توان دفاعی را به‌عنوان یک زمینه و پشتوانه در کنار خود داشته باشد و در این مسیر مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به‌شکل جدی تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان یک راهبرد دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار