آمریکا:

هنوز کار مبارزه با داعش در سوریه تمام نشده است

یک منبع در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور و ائتلاف متبوعش همچنان مشغول مبارزه با داعش هستند.
کد خبر: ۴۰۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ - 14July 2020

هنوز کار مبارزه با داعش در سوریه تمام نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک منبع در وزارت خارجه آمریکا گفت که هنوز تا تضمین شکست کامل داعش کارهای زیادی در سوریه مانده است و ائتلاف به همکاری با شرکای خود در سوریه و عراق ادامه می‌دهد.

وی به شبکه العربیه گفت که داعش علی‌رغم شکست، هنوز حضور دارد و به شکل محدود فعالیت می‌کند.

این مقام آمریکا همچنین مدعی شد که طبق برخی گزارش‌ها دولت بشار اسد در سوریه در مرحله فروپاشی است. این ادعا در حالی مطرح شده که بحران سوریه نهمین سال خود را سپری می‌کند و مقام‌های آمریکایی در زمان اوج این بحران می‌گفتند حکومت سوریه روزهای آخر را می‌گذراند.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، واشنگتن به تلاش خود برای بستن مسیرهای مالی دولت سوریه ادامه می‌دهد و یکی از دلایل حضور نیروهای آمریکایی در سوریه ممانعت از بازگشت ارتش سوریه به مناطق شمال شرق این کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه پرداخت و گفت که ترکیه باید به توافق با آمریکا به تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ و توقف عملیات نظامی در سوریه پایبند باشد.

منابع خبری در شهر «الحسکه» در شمال شرق سوریه خبر دادند که نظامیان آمریکایی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) یک کاروان نظامی و لجستیکی جدید وارد این شهر کرده‌اند.

دولت آمریکا به بهانه مقابله با داعش و تروریسم چند سالی است که اشغالگری و حضور غیر قانونی خود در سوریه را توجیه کرده و از شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده است. با این حال، اظهارات سال گذشته رئیس جمهور آمریکا در مورد علت حضور نظامیان این کشور در سوریه نشان داد که واشنگتن به دنبال نفت و منابع سوریه است.

دونالد ترامپ در بحبوحه زمزمه خروج نظامیان آمریکا از خاک سوریه ادعا کرد نیروهای این کشور برای حفاظت از چاه‌های سوریه باقی‌ خواهند ماند تا این چاه‌ها به دست دولت سوریه یا ایران نیفتد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها