عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی امید به زندگی در مردم افزایش یافته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تأثیر پیروزی انقلاب در بهبود شاخص عملکرد بهداشتی کشور گفت: شاخص‌های بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی رشده کرده و طول عمر، و امید به زندگی، نزدیک به 20 سال افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ - 08February 2015

پس از پیروزی انقلاب اسلامی امید به زندگی در مردم افزایش یافته است

احمد آریایینژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار بهداشت و درمان دفاع پرس درباره وضعیت بهداشتی درمانی کشور پس از پیروزی انقلاب گفت: باید این وضعیت را هرسال نسبت به سالهای گذشته بررسی کنیم، چراکه مسئله خودباوری و استقلال مهم است.

وی با بیان این که در گذشته اکثر پزشکان شاغل در کشورمان، خارجی و از کشورهای بنگلادش و پاکستان بودند، اظهار کرد: در حال حاضر این موضوع برعکس شده است و ما میتوانیم  پزشکان متخصص کشور را به خارج اعزام کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس درخصوص تجهیزات پزشکی کشور نیز گفت: یک سری از تجهیزات را میتوانیم در داخل کشور بسازیم که باید در این بخش، بیشتر کار شود.

آریایینژاد همچنین درباره صنعت دارو تصریح کرد: بسیاری از اقلام دارویی در داخل کشور تولید میشود و می توان گفت که در ساخت دارو به خودکفایی رسیده ایم، ولی بعضی از مواد اولیه را از خارج، وارد می کنیم که دست یافتن به این مواد هم، امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: از بابت عملکرد هم، شاخصهای بهداشت و درمان به خوبی رشده کرده، و طول عمر و امید به زندگی، نزدیک به 20 سال افزایش یافته است؛ به عبارتی این شاخص از 57 سال در سال 1357، به 74 سال رسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: در این سالهای اخیر، شاهد کاهش مرگ و میر مادران و کودکان زیر یک سال بودهایم؛ همچنین شاخصهای بهداشتی خرد و کلان بهبود پیدا کرده است و توانستهایم در منطقه، وضعیت بسیار مناسبی داشته باشیم.

آریایینژاد گفت که انشاءالله بتوانیم پلههای ترقی را در این زمینه، بیش از پیش طی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: توسعه بیمارستانی نیز افزایش پیدا کرده و پس از پیروزی انقلاب، در همه استانها دانشگاههای علوم پزشکی تاسیس شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: تعداد خانههای بهداشت و درمان قابل مقایسه با گذشته نیست و در هر شهرستان، یک یا دو بیمارستان بزرگ و محوری تأسیس شده است.

آریایینژاد با اشاره به قول مساعد مسئولان برای افتتاح تعدادی خانه بهداشت در سال جاری، گفت: باید بررسی شود که چه مناطقی به این مکانها نیاز دارند و فقط نباید به فکر ساخت فضای فیزیکی بدون امکانات و تجهیزات باشیم.

وی در پایان از اعلام آمادگی تعدادی از خیرین برای ساخت خانههای بهداشت خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها