آغاز رزمایش همدلی و احسان در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آغاز رزمایش همدلی و احسان در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ - 15July 2020

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «مصباح ربانی»، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آذربایجان‌شرقی درخصوص آغاز رزمایش همدلی در استان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا و رزمایش همدلی، 150 گروه جهادی و خیریه از مساجد فعال برای شناسایی خانواده‌های آسیب دیده وارد میدان شدند و بانک اطلاعاتی خوبی از خانواده‌های آسیب دیده و مستضعف برای توزیع بسته‌های معیشتی تهیه شد.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان‌شرقی در مرحله اول رزمایش همدلی و مواسات در ایام کرونا، بیش از 28000 بسته کامل را در بین آسیب دیدگان کرونا توزیع کرد، افزود: این بسته‌ها به ارزش 7 میلیارد تومان به صورت پکیج کامل از نیازهای یک خانواده بود.

ربانی از توزیع جیره خشک به مراکز قرنطینه بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در بیمارستان‌ها و در بین کادر درمانی هم بیش از 15000 آب معدنی و 5000 بسته خوراکی توزیع شد تا بخشی از نیاز روزانه این عزیزان تأمین شود، ضمن اینکه تعداد قابل توجهی هم لباس کادر درمان و پزشکی هم تأمین و تقدیم بیمارستان‌ها شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در مرحله دوم رزمایش همدلی، چهار میلیون بسته معیشتی پروتئینی در کشور در راستای حمایت از صنعت مرغداری و کمک به محرومین کلید خورده است، ابراز داشت: بیش از 8 میلیون قطعه مرغ در این بسته‌ها در بین مردم و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود که سهمیه استان ما 100 هزار قطعه مرغ به 50 هزار خانوار تقدیم می‌شود.

ربّانی با اشاره به اینکه روند توزیع این بسته‌های معیشتی پروتئینی از دهه کرامت آغاز شده و اوج این حرکت، عصر امروز سه شنبه از محوطه آرک تبریز خواهد بود، خاطرنشان کرد: نزدیک به 150 گروه جهادی شناسایی آسیب دیدگان و 60 مسجد در توزیع اقلام فعال خواهند شد.

وی تاکید کرد: معتقدم مساجد علاوه بر اینکه کانون معنوی و عبادی هستند، در برهه‌های مختلف در خدمات رسانی به مردم هم پیشگام و پیشقدم است و توزیع را از حاشیه شهرها، مناطق کم برخوردار آغاز خواهند کرد.

ربانی از توجه ویژه به «صنوف آسیب دیده از کرونا» و «بیماران خاص و هموفیلی» هم اشاره و اظهارداشت: نزدیک به 14 رسته شغلی که از کرونا آسیب دیده بودند، تعدادی از این افراد شناسایی شدند و در توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، با کمال احترام و حفظ آبروی افراد، مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله سوم رزمایش هم محصولات ضدعفونی و ماسک و... با فناوری نانو در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در سطح استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها