برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل با فرمانداران و فرماندهان سپاه استان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار با فرمانداران و فرماندهان سپاه استان به صورت ویئو کنفرانس ارتباط برقرار کرد و برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۰۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ - 15July 2020

ویدئو کنفرانس مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل با فرمانداران و فرماندهان سپاه شهرستانها

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل،  قبل از ظهر امروز مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل با حضور «بهروز ندایی» معاون سیاسی امنیتی استاندار با فرمانداران و فرماندهان سپاه استان به صورت ویدئو کنفرانس در محل سپاه حضرت عباس (ع) ارتباط برقرار کرد و برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس را تشریح کرد.

در ابتدای این جلسه، سرهنگ پاسدار «شکر عبدی» معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس را در شرایط بهداشتی حاکم بر کشور، بهترین وسیله و روش ارتباطی دانست.

در ادامه «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به تشریح برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان پرداخت و افزود: بیش از 250 عنوان برنامه برای گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اردبیل پیش بینی شده است که طرح «معینه» و جمع آوری خاطرات 11 هزار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس استان اردبیل از اهم این برنامه ها است.

علی واحد با بیان اینکه استان اردبیل میزبان 74 شهید گمنام در 33 نقطه است، ادامه داد: از فرمانداران شهرستانها تقاضا دارم نسبت به اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری از حرم های مطهر شهدای گمنام همت کنند تا پایان سال جاری تمامی حرم ها در استان به بهره برداری لازم برسند.

این مقام مسئول در خصوص طرح معینه گفت: در طرح معینه 11 گروه محقق و مصاحبه گر مجهز و مجرب به کار گرفته شده است که دوره های آموزشی را نیز پشت سر گذاشته اند.

واحد در خصوص طرح جمع آوری خاطرات 11 هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس نیز بیان کرد: بیش از 20 تیم مجرب و آموزش دیده برای جمع آوری تاریخ شفاهی رزمندگان به کار گرفته شده اند و مقرر گردیده است از نتایج این مصاحبه ها کتب تاریخ شفاهی چاپ گردد.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: به همت و مساعدت فرمانداران و فرماندهان سپاه شهرستانها طرح معینه و نیز ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان در سراسر استان اجرا می شود و در تاریخ هفتم مهر ماه شاهد تجلیل از تمامی پیشکسوتان دفاع مقدس استان خواهیم بود.

در ادامه فرمانداران شهرستان ها از جله کوثر و نمین و فرماندهان سپاه شهرستان ها از جمله سرهنگ پاسدار«حسن نوری» فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد در سخنانی جداگانه در خصوص طرح معینه و جمع آوری خاطرات رزمندگان استان از اقدامات خود گفتند و «بهروز ندایی» معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در خصوص لزوم اجرای طرح های فرهنگی مورد نظر در شهرستان ها و نیز اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری از حرم های شهدای گمنام استان نکاتی را به فرمانداران یادآور شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار