مسئول بسیج جامعه زنان استان هرمزگان؛

پوشش اصیل هرمزگانی عفت و حجاب در عین زیبایی و نشاط است

مسئول بسیج جامعه زنان استان هرمزگان گفت: پوشش اصیل سنتی ما علاوه بر آنکه دارای حجاب و پوشش کامل برای زنان و دختران ما است از لحاظ تنوع رنگی، شادابی، نشاط و سلامت روح و روان زنان ما را نیز در نظر گرفته است.
کد خبر: ۴۰۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ - 15July 2020

منیره محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: یکی از مهمترین آموزه های دینی توجه به حیا و حفظ حجاب در روابط فردی و اجتماعی است. حجاب به زن هویت الهی می بخشد و برخلاف تفکر فرهنگ غرب که از زن بعنوان ابزار تجاری استفاده می کند و نگاه جنسی به زن دارد، اسلام برای زن هویت الهی در نظر گرفته است.

 وی افزود: در زندگی دنیا زن وظیفه دارد در حفظ و صیانت از حجاب خود همت گمارد، کما اینکه در قرآن کریم سوره حجرات آیه ۵۳ خداوند متعال نیز رعایت حجاب را موجب طهارت قلب انسان معرفی می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان هرمزگان تصریح کرد: نباید تصور کنیم که حجاب مختص دین اسلام است بلکه ادیان دیگر نیز به مقوله حجاب و حیا توجه ویژه ای دارند هر چند این موضوع به درستی اجرایی نمی شود اما شاید برخی ها دارای این توهم  باشند که حیا و حجاب هیچ ارتباطی با هم ندارند.

وی ادامه داد: آنچه یقین به نظر می رسد این است که رعایت حجاب و باور به آن، حاصل ضمیر پاک، نجیب، حیا و عفت درونی است که در ظاهر افراد بروز و ظهور پیدا می کند.

محمدی بیان داشت: حجاب تنها مختص به بانوان نیست، مردان نیز باید در جامعه محجوب باشند و در جامعه مردها هم حق ندارند بدون پوشش صحیح در انظار عمومی ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: یکی از برکات حجاب نزدیکی به خداوند، تقویت معنویت در زندگی، آرامش روحی و روانی در خانواده و جامعه است.

محمدی با اشاره به تاثیرگذاری نقش زنان باحجاب در جامعه اذعان کرد: رعایت حجاب نه تنها سبب امنیت روح و روان جامعه می شود بلکه تعالی فرهنگی، اجتماعی و علمی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: همانطور که زنان مسلمان و محجبه ما در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و پشتیبانی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نقش مؤثر و فعالی داشتند؛ در حال حاضر نیز توانسته اند در تمامی علوم همپای مردان و در مواردی نیز جلوتر از آنان باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان هرمزگان تصریح کرد: یک زن محجبه مسلمان ایرانی توانسته علاوه بر اینکه در خانواده نقش خود را به خوبی ایفا کند؛ در دانشگاهها، محیط های آموزشی، مراکز علمی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و ... به آسانی با حفظ وقار حجاب و متانت خود نقش تأثیرگزاری در جامعه داشته باشد.

 وی اضافه کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در پیامی که به کنگره هفت هزار شهیده زن در کشور دادند اشاره کرد که زن حال حاضر را الگوی سوم لقب دادند یعنی زنی که نه شرقی است و نه غربی و به فرمایش معظم له می توان زن بود،عفیف بود  محجبه و شریف بود و در عین حال در بطن و مرکز بود یعنی زن الگوی سوم زنی است که سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشته و در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدیدی کرد و فتوحات بزرگ را به ارمغان آورد.

محمدی اذعان داشت: قطع به یقین همه از نظریات و تفکرات و پیشنهادات محققین و نویسندگان و نظریه پردازان غربی نسبت به انقلاب اسلامی آگاهی کاملی دارند که بنده به عنوان نمونه یکی دو مورد را اشاره می کنم.

وی تشریح کرد: مارتین ایندیک یکی از محققین آمریکایی در باره اسلام و خاورمیانه اظهار داشته است که «دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم بلکه باید چادر از سر زنان برداشته شود و از این طریق میتوان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد.»

 محمدی افزود: همچنین میشیل نویسنده فرانسوی در این باره می گوید: «جنگ بر ضد اسلام گرایی، با کشتن مسلمانها فایده ای ندارد فقط با فاسد کردن آنها می توان به پیروزی دست یافت پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان، دامن های کوتاه بریزیم.»

مسئول بسیج جامعه زنان هرمزگان گفت: امثال این تفکرات و پیشنهادات غربی که علیه اسلام ارائه شده است،کم نیست به خصوص جمهوری اسلامی ایران که قلب جهان اسلام است.

 وی اضافه کرد: شهدای ما با تمام وجود این موضوع را درک کردند و با جاری کردن خون خود در پای درخت اسلام و انقلاب خواستند نسل جوان ما را هوشیار کنند، به جوانان و نوجوانان ما بفهمانند آنجا که دشمن فکر می کرد با حمله نظامی میتواند به اهداف پلید خود دست یابد ما با دادن بهترین هستی خود یعنی جان و مال نگذاشتیم که به هدف خود دست پیدا کنند.

محمدی ادامه داد: حال که دشمن فهمیده است از این طریق نمی تواند به نتیجه برسد می خواهد با فاسد کردن جوانان و دختران و پسران ما به اهداف ددمنشانه خود دست یابد.

مسئول بسیج جامعه زنان تصریح کرد:شهدا پیش از اینکه وارد میدان نبرد شوند در وصیت نامه های خود این مهم را به همه ما گوشزد کردند و از ما خواسته اند نگذاریم اسلام و انقلابی که با خون صدها هزارشهید به دست آمده و آبیاری شده به راحتی با بی حجابی و بی عفتی از دست برود.

وی اضافه کرد: بنده یقین دارم نسل جوان و نوجوان ما نیز همچون شهدای انقلاب، شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن محکم و استوار در تمامی میدان های نبرد فرهنگی ،اجتماعی ، سیاسی و ... ایستاده اند و این انقلاب به دست صاحب اصلی یعنی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد رسید و نقش زنان و دختران محجبه و انقلابی ما نیز همچون گذشته در این مسیر پررنگ و مؤثر خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان هرمزگان تشریح کرد: من یکی از موافقین پوشش سنتی و اصیل استان هرمزگان هستم و خواهم بود چرا که پوشش اصیل سنتی ما علاوه بر آنکه دارای حجاب و پوشش کامل برای زنان و دختران ما است از لحاظ تنوع رنگ و شادابی و نشاط و سلامت روح و روان زنان ما را نیز در نظر گرفته است.

وی گفت: اگر ما واقعا بتوانیم پوشش اصیل و سنتی زنان قدیم خود را احیا کنیم و دختران و زنان ما این حجاب زیبا و کامل را داشته باشند دیگر نگران خیلی از آسیب های اجتماعی نخواهیم بود اما متأسفانه بعضی این پوشش سنتی زیبا را تحریف کرده و آن گونه که خود میپسندند عنوان می کنند.

محمدی ادامه داد: در صورتی که مادر بزرگان ما برای پوشش سر چند تکه داشتند لچک، لیسی ، چادر و برقع که به صورت کامل سر، صورت و بدن را می پوشاندند و لباس های بلند ، گشاد با شلوار های زیبا  کما اینکه ما هنوز در بسیاری از مناطق استان این پوشش سنتی و اصیل را زنان ما استفاده می کنند و همچنان مورد تهاجم فرهنگی قرار نگرفته که این جای بسی شکرگزاری دارد هنوز زنان و دختران ما هستند که پایبند به این پوشش زیبا و محجبه می باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: توصیه بنده به تمام دختران و زنان استان زیبای هرمزگان این است که بیایید با هم دیگر دوباره این پوشش کامل و زیبای سنتی را با همان شکل زیبای قدیمی آن احیا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار