مادر سردار شهید «علی آذریان» به فرزند شهیدش پیوست

حاجیه خانم کوکب قاسمی‌نژاد مادر سردار شهید «نوروزعلی آذریان» پس از سالیانی فراق، روز گذشته به دیار باقی شتافت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۰۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ - 15July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حاجیه خانم کوکب قاسمی‌نژاد مادر سردار شهید «نوروزعلی آذریان» پس از سالیانی فراق، روز گذشته به دیار باقی شتافت و به فرزند شهیدش پیوست.

سردار شهید علی آذریان بروجنی (معروف به نوروزعلی) در تاریخ اول فروردین ۱۳۳۹ در شهرستان بروجن متولد شد. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و بخشی از متوسطه را در بروجن گذراند و تحصیلات متوسطه را در اصفهان تکمیل کرد. سپس خدمت سربازی را در ارتش گذراند. ایشان متأهل، دارای دو فرزند و از مبارزان دوران ستمشاهی پهلوی بود.

سردار پاسدار علی آذریان دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، مسئول امور دارویی سپاه دوم سیدالشهداء (علیه السلام)، فرمانده بهداری رزمی لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) و فرمانده بهداری سپاه دوم سیدالشهدا (علیه السلام) در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

این سردار در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در اثر اصابت ترکش به سر و سینه به فیض شهادت نائل شد. مزار این شهید عزیز در روضه الشهدای بروجن قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها