مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

حمایت از ناشرین حوزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت

«عباس زارع» با بیان اینکه حمایت از ناشرین حوزه دفاع مقدس در دستور کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار دارد، گفت: همچنین رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس به‌صورت کار ویژه مورد توجه خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 15July 2020

حمایت از ناشرین حوزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در آیین رونمایی از کتاب «مشتاق الحسین (ع)» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ضمن دفاع از ناموس و کیان این مرزوبوم، فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان دیروز نهادینه کردند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با تمام قوا، محتوای نامناسب را تولید و به‌ صورت رایگان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اختیار نوجوانان و جوانان ما قرار می‌دهند، بر لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل نوجوان و جوان تأکید کرد و گفت: این امر باعث خنثی شدن هجمه‌های فرهنگی دشمن می‌شود.

زارع با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با نثار خون پاک خود، بقای انقلاب اسلامی را تضمین کردند و ما امروز مفتخر هستیم که ادامه‌دهنده راه آنان باشیم، ادامه داد: انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس به نوجوانان، مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است و ما این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

این مسئول با توجه به رشادت‌های جوانان این مرزوبوم برای حفظ تمامیت ارضی کشور و کرامت انسانی ملت شریف ایران اسلامی و دیگر آزادی خواهان جهان و همچنین شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج «قاسم سلیمانی» تلاش داریم با به‌کارگیری سه ابزار مهم و اساسی هنر، رسانه و تبلیغات چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شایستگی گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه حمایت از ناشرین حوزه دفاع مقدس در دستور کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار دارد، گفت: همچنین رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس به‌صورت کار ویژه مورد توجه خواهد بود.

زارع با اشاره به طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» گفت: این طرح ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که به صورت مشترک از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، همسران و فرزندان شهدا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح علاوه بر معرفی شهدا و جانبازان و تکریم خانواده‌های معظم این مردان خدایی می‌تواند تأثیر بسزایی در الگوسازی برای نوجوانان داشته باشد.

زارع با اشاره به رونمایی کتاب «مشتاق الحسین» ادامه داد: این کتاب روایت زندگی شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» از شهدای مدافع حرم است که 17 اردیبهشت سال 95 پس از نقض آتش‌بس در شهرک خان‌طومان سوریه به شهادت رسید.

وی در پایان با عنوان اینکه کتاب «مشتاق الحسین» در راستای تحقق اهداف طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و ارائه الگوهای ناب به نسل جوان رونمایی شد، گفت: در حوزه الگوسازی برای نوجوانان و جوانان ضعیف عمل کردیم و چاپ کتب دفاع مقدس اقدام ارزشمندی است که باید متناسب با ذائقه نسل جدید به‌صورت محصولات چندرسانه‌ای در فضای مجازی منتشر شود تا در دسترس همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها