به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

مروری بر زندگی‌نامه شهید «محمدبیگی احمدآبادی»

شهید «محمدبیگی احمدآبادی» در سال 1332 در خانواده‌ای مذهبی در دهستان احمدآباد بهاباد دنیا آمد. وی در عملیات کربلای 5 با اصابت ترکش خمپاره به سینه اش به شهادت رسید.  
کد خبر: ۴۰۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ - 15July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، شهید «محمدبيگی احمدآبادی» درسال 1332 درخانواده‌ای مذهبی در دهستان احمدآباد بهاباد دنیا آمد.

وی در شش سالگی به مدرسه رفت و چهار سال در احمدآباد درس خواند. چندسال هم در کار کشاورزی به پدرش کمک کرد و درسن 15 سالگی به یزد رفت و چندسال هم در آنجا به بنایی و کارگری مشغول شد.

محمد در سن 18 سالگی به خدمت سربازی رفت و پس از 15 روز از خدمت معاف شد و در راه آهن یزد مشغول به کارشد. وی روزها کار می‌کرد وشب‌ها درس می‌خواند. 

محمد درسن 19 سالگی ازدواج کرد و در سال‌های 56 و 57 با جوانان محله مریم‌آباد یزد، مبارزه با رژیم ستمشاهی را آغاز کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، محمد عضو حزب جمهوری اسلامی شد و با تأسیس بسیج به فرمان امام راحل به عضویت پایگاه محله مریم آباد یزد در آمد و عضو شورای پایگاه  شد. در این مدت با منافقان کوردل مبارزه می‌کرد و چندین دفعه هم در مسیر راه توسط نیروهای منحرف مورد حمله قرار گرفت.

شهید بیگی در سال 1361 به جبهه اعزام شد و چندین بار دیگر هم با اجازه پدر و مادرش به جبهه اعزام شد.

در یکی از دفعات مادرش گفته بود که شما چون زن و بچه داری دیگر نیازی نیست به جبهه بروی، ولی در جواب می‌گفت: من و برادرم حسین همیشه یکی از ما باید در جبهه باشیم. همینطور هم بود در سال 1365 و عملیات کربلای 5 برادرش حسین در جبهه بود و مجروح شد بعد از هشت روز محمد تکلیف خود دانست، در جبهه حضور داشته باشد و به دستور امام خمینی (ره) به اهواز اعزام شد و چون منطقه عملیاتی کربلای 5 به نیرو احتیاج داشت مستقیماً به خط مقدم اعزام شد.

شهیدبیگی در ادامه عملیات کربلای 5 به مبارزه با دشمن بعثی پرداخت و در هنگام حمل مهمات به طرف کانالی که رزمندگان اسلام در گیر بودند در حرکت بود که یک خمپاره نزدیک او به زمین خورد و محمد با اصابت ترکش خمپاره به سینه اش به شهادت رسید. از این شهید عزیز سه پسر و سه دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها