یادداشت/ عصمت دهقانی

یادآوری آثار مصیبت‌بار بی‌حجابی وظیفه نویسندگان و مبلغین مذهبی است

همه ما باید قبل از اینکه کار از کار بگذرد و واقعه‌ای تلخ روی دهد، با غیرت، شهامت و شجاعت از مسئله حجاب و عفت و نوامیس جامعه اسلامی دفاع کنیم.
کد خبر: ۴۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ - 16July 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس عصمت دهقانی؛ نامگذاری 21 تا 27 تیر به هفته حجاب و عفاف،  فرصت مغتنمی است که  مُبَلِغان و قلم به‌دستان متعهد گریزی به اهمیت مسئله حجاب بزنند و گامی در راستای آگاه سازی جامعه به ویژه بانوان و دختران جوان در خصوص اهمیت حفظ حجاب و عفاف بردارند و در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نامگذاری شده است، آثار فرهنگی و مذهبی فراوانی در زمینه حجاب، تولید و منتشر کنند.

از آنجائیکه زنان همانند مردان عضو فعال و تاثیرگذار جامعه می‌باشند و از مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دور نیستند، از این رو زمینه مساعدی برای پذیرش تعالیم اسلامی و حضور آبرومندانه با حفظ حجب و حیا در جامعه داشتند.

با مطالعه تاریخ مشاهده می‌کنیم که با طلوع خورشید درخشان اسلام، زنان همچون مردان از همه مواهب اجتماعی و حقوقی برخوردار شدند. زنان صدر اسلام در همه گونه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شرکت می‌کردند و در میدان‌های نبرد، همپای مردان دلاورانه جهاد می‌کردند. در طول تاریخ اسلام به‌خصوص درطی هشت سال دفاع مقدس، بانوان عفیف هر جا نیاز بوده است، در انجام امدادهای طبی و پرستاری، در ستادهای پشتیبانی جنگ، در تهیه اقلام مورد نیاز رزمندگان و یا با ترغیب و تحریض فرزندان، همسران و برادران خود  برای حضور در میدان جهاد و ترغیب کردن آن نسبت به شهادت در راه خدا از هیچ کوششی دریغ نکردند.

اما این روزها ...، اما این روزها چه بر سرمان آمده است که مسئله حجاب روز به روز کم رنگ‌تر می‌شود و در وضیعت نابسامان موجود، عفت جامعه اسلامی مورد تجاوز و تهاجم بی‌امان دشمنان  قرار گرفته است و غفلت، تبلیغات سوء دشمنان دین بر علیه حجاب، اجتماعات فاسد، بی‌اطلاعی از کیفر و مجازات گناه و هوای نفس، این روز گار تلخ و مصیبت بار را به وجود آورده است.

امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایض مسلم و قطعی آیین ماست. از این رو گفتن و نوشتن وظیفه شرعی تمامی کسانی است که تریبون و یا قلمی در دست دارند. شاید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده ایم که فرایض و واجبات دین‌مان غریبانه کنج عزلت گزیده‌اند.

اکنون قبل از اینکه کار از کار بگذرد و واقعه‌ای تلخ روی دهد، باید با غیرت و شهامت و شجاعت از مسئله و عفت و نوامیس جامعه اسلامی دفاع نموده، ضمن یادآوری آثار مصیبت بارناهنجاری‌های موجود مانند بی‌حجابی و بدحجابی، در فکر راهکارهای جدی و فوری و خنثی سازی تهاجم فرهنگی و توطئه‌های شوم دشمن بوده و از تمسخر، جنجال و سرزنش مخالفین هراس نداشته باشیم. چرا که خداوند خودش در آیه 54 سوره مائده فرموده است، «لَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ »ۚ اگر امروز چاره جویی نشود فردا دیر است.

و اما در این روزگار تاریک و سیاه بانوان و دختران فراونی هستند که چهره و اندام خود را به منظور حفاظت از نگاه‌های هوس آلود در پوششی مناسب و مورد تایید دین اسلام قرار می‌دهند. هستند بانوانی که برای پوشش کامل صورت از روبند استفاده می‌کنند و برای حفظ عفت و شرف خود از استهزا و تمسخر مردم و انگشت نما شدن در اجتماع هراسی نداشته بر ادامه این راه و روش الهی و شجاعانه خود مباهات می‌کنند و بر جمله «حجاب عزت است نه اسارت» مهر تایید می‌زنند.

این زنان و دختران باتقوا به مفتضای سرشت و فطرت پاکشان و به پیروی از راه  و روش بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه (س) و ارشاد و راهنمایی دلسوزانه اولیای‌شان و همچنین با عملی کردن وصیت شهدا مبنی بر رعایت حجاب، گل سرسبد اجتماع هستند و مورد افتخار و مباهات امام زمان(عج) و شهدا می‌باشند و در فردای حسابرسی در پیشگاه خداوند قادر و قاهر برای بانوانی که به خاطر مسخره مردم به تعهد شرعی و ضروری دین خود پایبند نبوده و از چادر و پوشش و حجاب کامل استفاده نکرده اند، حجت و برهان هستند و هستند مردان غیور و با حمیت که در همین وضعیت نکبت بار مرد و مردانه از نوامیس خود حفاظت نموده، پایبند به سنت و عقاید ارزشمند اسلامی می‌باشند.

تمامی کسانی که در راستای ترویج حجاب و عفاف تلاش می‌کنند و در صدد اصلاح الگوی پوشش افراد بدحجاب و بی‌حجاب  هستند باید در رسیدن به اهداف خویش هیچ گاه مایوس و ناامید نباشند؛ در سخنرانی‌ها و جلسات مشاوره ای خود از آیات و روایات امید بخش مبنی بر پذیرش توبه از سوی خداوند منان تاکید کنند و باید همه ما با توبه از اعمال ناشایست‌مان و ابراز ندامت از رفتارمان با خداوند مهربان و حجت خدا بر روی زمین، ولی عصر(عج) آشتی کرده به فطرت  پاک خود بازگردیم.

رحمت و مغفرت کریمانه پروردگار مس زنگ زده وجودمان را به طلا تبدیل خواهد کرد و تمامی گناهان‌مان را بدون هیچگونه منت به حسنه و نیکی تبدیل خواهد  نمود؛ زیرا پرورد گار مهربان، سریع الرضا، کریم العفو و مبدل السیات بالحسنات می‌باشد و در آیه 70 سوره فرقان  آورده است: «به بند گانم که در ارتکاب گناه زیاده روی و افراط کرده اند بگو هرگز از رحمت و مغفرت پروردگار نا امید نباشید. خداوند مهربان تمامی گناهان را پس از توبه خواهد بخشید زیرا پروردگار بشاینده و مهربان است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها