رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا:

شهدا امید را در دل مستضعفین عالم زنده کردند

حجت‌الاسلام حسین سیلمانی گفت: شهدا که باعث اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند برای مستضعفین عالم الهام‌بخش و امیددهنده هستند.
کد خبر: ۴۰۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ - 16July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «سید جعفر شیرازی» مدیرگروه اجتماعی دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن دیدار با حجت‌الاسلام‌ «حسین سلیمانی» رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در خصوص چگونگی بازخوانی نقش ارتش در دوران دفاع مقدس در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هچنین راه‌های ارتباط و تعامل سازنده بین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق تبادل نظر کردند. 

حجت‌الاسلام سلیمانی در این دیدار به اهمیت نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: حضور روحانیت در دفاع مقدس باعث تقویت روحیه معنوی رزمندگان اسلام در جبهه‌ها می‌شد.

وی افزود: مردم خراسان از اعزام نیروهای مسلح و کادر ارتش جمهوری اسلامی به خصوص رزمندگان لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع) به جبهه‌های حق علیه باطل خاطرات خوبی را در ذهن‌ دارند.

مسئول عقیدتی سیاسی آجا در شمال‌شرق خاطر نشان کرد: خدمت به خانواده شهدا که ذخائر انقلاب هستند و همچنین معرفی شهدا به عنوان بهترین الگوهای جامعه یک وظیفه مهم و همگانی‌ست چرا که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

شهدا امید را در دل مستضعفین عالم زنده کردند

این مسئول تصریح کرد: استفاده از دانش و تجربه پیشکسوتان و روحانیونی که در دوران دفاع مقدس لباس رزم به تن کرده و به عنوان یک رزمنده در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی انجام وظیفه می‌کردند باعث پیشرفت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد.

سلیمانی در ادامه نقش هیئت معارف جنگ شهید صیادشیرازی را در انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جدید مهم دانست و بیان داشت: هیئت معارف جنگ شهید صیادشیرازی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی رویدادها، وقایع و زوایای پنهان دفاع مقدس و عظمت مجاهدت‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی در این حماسه پرافتخار نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی به تشییع باشکوه سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهدا پشتیبان و تکیه‌گاه محکمی برای ایران اسلامی هستند و برای مستضعفین عالم نیز الهام‌بخش و امیددهنده خواهند بود که اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت.  

این مسئول در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با کارگروه اجتماعی دانشنامه دفاع مقدس استان بر تشکیل کارگروه تخصصی در اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه شمال‌شرق جهت پرداختن به این مهم تأکید کرد.

شیرازی نیز در این دیدار بر لزوم تدوین دانشنامه دفاع مقدس جهت جلوگیری از تحریف این حماسه ماندگار تأکید کرد.

وی اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در حوزه لجستیک و ترابری، بهداری رزمی، نگهداری اسرا و آموزش نیروهای بسیجی توسط کارکنان ارتش را از جمله مداخل‌های مهمی دانست که با پرداختن به آنها در دانشنامه، باعث تبیین نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس خواهد شد.  

شهدا امید را در دل مستضعفین عالم زنده کردند

در ابتدای این نشست سرهنگ «سید علیرضا شیخ» گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در حوزه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار