دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اعتراف فرمانده تروریست‌های آمریکایی به‌قدرت نظامی ایران/ سنتکام و جنایت در غرب آسیا

فرمانده تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا در آخرین اظهارنظر خود به‌قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرد.
کد خبر: ۴۰۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۳ - 18July 2020

اعتراف فرمانده تروریست‌های آمریکایی به قدرت نظامی ایران/ سنتکام و و جنایت در غرب آسیاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی به اختصار سنتکام نامیده می‌شود؛ این ستاد که در ۱ ژانویه ۱۹۸۳ میلادی تأسیس شد، در اهدافش چنین بیان شده است: «فرماندهی مرکزی ایالات متحده با همکاری شرکای ملی و بین‌المللی، توسعه و همکاری بین‌المللی را ارتقاء می‌دهد، به بحران‌ها پاسخ می‌گوید و به منظور استقرار امنیت و پایداری منطقه‌ای با تجاوزات داخلی و فرامرزی مقابله می‌کند».

به ادعای مقامات آمریکایی، کشور‌های افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، اتیوپی، اریتره، ایران، عراق، اردن، قزاقستان، کنیا، کویت، قرقیزستان، لبنان، عمان، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، سیشل، سومالی، سودان، سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، ازبکستان و یمن تحت پوشش و مسئولیت ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

سنتکام از بدو تاسیس، دست به اقدامات تروریستی زیادی در مناطق تحت پوشش خود زده است؛ به‌عنوان مثال پس از حضور سنتکام در کشور عراق بیش از یک میلیون نفر کشته شدند و بیش از ۵ میلیون نفر نیز آواره شدند.

کشتار حدیثه، محمودیه، جنایات در زندان ابوغریب نیز نمونه‌ای از جنایات تروریست‌های آمریکایی (سنتکام) در عراق است؛ این تروریست‌ها طی این سال‌ها حمایت‌های زیادی از گروه تروریستی داعش داشتند؛ بویژه در موصل و الانبار حمایت سنتکام از داعش مشهود بود.

این عملیات‌های تروریستی تا جایی ادامه یافت که شورای عالی امنیت ملی کشورمان، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ برابر ۸ آوریل ۲۰۱۹ میلادی سنتکام را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

همچنین مجلس شورای اسلامی ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در مصوبه‌ای مقرر کردند فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، نیرو‌ها و سازمان‌ها و یا نهاد‌های تحت اختیار این فرماندهی تروریست اعلام شوند.

نکته جالب توجه این است که با وجود این همه فعالیت تروریستی، مسئولان آمریکایی و سنتکام، اظهارنظر‌های بی‌ربطی درباره جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند؛ در آخرین اظهارنظر‌ها نیز «مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا، ایران را به دست داشتن در حملات اخیر علیه پایگاه‌ها و نظامیان ایالات متحده در عراق متهم کرده است.

مک‌کنزی گفت: «باور دارم ایران تلاش‌های زیادی انجام داده تا مطمئن شود، ظرفیت‌های حیاتی برای داشتن توانایی اقدام را حفظ می‌کند. منظورم نیروی موشکی بالستیک، نیرو‌های راهبری پدافند هوایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر عناصر است؛ به نظرم ایران هنوز هم توانمندی‌های قابل توجهی دارد».

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها