سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات بوشهر:

شورای نگهبان یک نعمت الهی برای ملت ایران است

خلیل رضایی گفت: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی و یک نعمت الهی برای ملت ایران است.
کد خبر: ۴۰۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ - 16July 2020

شورای نگهبان یک نعمت الهی برای ملت ایران است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «خلیل رضایی» سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان به جایگاه مهم این نهاد در صیانت از  اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی و یک نعمت الهی برای ملت ایران است.

وی با اشاره به تاسیس بیستمین سالروز تاسبس دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‌ها و استان‌ها خاطرنشان کرد: شکل‌گیری دفاتر نظارتی و بازرسی شورای نگهبان در استان‌ها و شهرستان‌ها قانونی و از جمله رسالتهای این نهاد به منظور تحقق ماموریتهای خاص  است که در سال 1379 محقق شد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه از 177 اصل قانون اساسی بیش از 10 اصل آن در زمینه شورای نگهبان است تصریح کرد: شورای نگهبان نهادی به منظور حراست و صیانت  از  قانون اساسی، از  ارکان مهم  نظام اسلامی و نهادی ن فرا قوه‌ای و مستقل به شمار می‌رود.

رضایی رسالت مهم شورای نگهبان را حراست و صیانت از قانون اساسی و اعتبار دادن به مصوبات مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و همه پرسی ها بر عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها دخالت نمی‌کند، گفت: شورای نگهبان به هیچ عنوان در امر نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها دخالت نمی‌کند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر اصلاح قانون انتخابات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مجلس دهم اصلاح قانون انتخابات را مطرح کرد ولی به آن پرداخته نشد که انتظار می‌رود این مهم در مجلس انقلابی مورد توجه قرار بگیرد.

رضایی با بیان اینکه شورای نگهبان به دور از سلایق و جناح‌های سیاسی در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی فعالیت می‌کند تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی 98 نفر در استان بوشهر مورد تایید نهایی قرار گرفتند که افراد از همه جناح‌ها و سلایق سیاسی  برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان مصلحت‌اندیشی، ملاحضه‌کاری، سلایق جناحی و سیاسی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خود دخالت نمی‌دهد خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس در استان بوشهر در مجموع 51 درصد افرادی که ثبت نام کرده‌ بودند تایید شدند و هشت درصد انصراف دادند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه تعداد  افراد ثبت نام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر نسبت به انتخابات گذشته 56 درصد رشد داشت گفت: در انتخابات گذشته با تعامل و همکاری دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، امنیتی، اطلاعاتی، قضایی تخلفات به حداقل رسید.

رضایی با اشاره به برگزاری همایش‌های تخصصی و بصیرتی اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر افزود: با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا، همایش تخصصی و بصیرتی اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر به صورت فضای مجازی  و توزیع نشریه ناظر امین برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به آسیب شناسی انتخابات گذشته و رفع نواقص آن و به‌کارگیری در انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: تمام نقاط ضعف و آسیب‌های انتخابات گذشته بررسی و به مرکز انعکاس داده شده است‌.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره ارکان‌های نظام از جمله شورای نگهبان را هدف هجمه‌های خود قرار می‌دهند گفت: دفاع از نهاد شورای نگهبان وظیفه دینی، آرمانی، الهی و ملی است.

رضایی پاسداری از هویت دینی و اسلامی و جمهوریت نظام ایران را از رسالت‌های شورای نگهبان دانست و تاکید کرد: شورای نگهبان دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها