تلاش کاخ سفید برای کمرنگ کردن قانون ضد آمریکایی پارلمان عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاستمداران آمریکایی قصد دارند با ایجاد درگیری های داخلی و همچنین محدود کردن نقش الحشدالشعبی در تامین امنیت این کشور، زمینه کمرنگ شدن قانون پارلمان عراق را فراهم کنند.
کد خبر: ۴۰۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ - 16July 2020

تلاش کاخ سفید برای کمرنگ کردن قانون ضدآمریکایی پارلمان عراقبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فداحسین مالکی در گفت‌وگویی، در خصوص دلایل کودتای نرم ایالات متحده علیه الحشدالشعبی، گفت: آمریکایی ها پس از سقوط صدام و قوت گرفتن گروه های جهادی و مقاومت در عراق، درصدد از بین بردن اقدامات مردمی این کشور بودند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه الحشدالشعبی به عنوان نماد ایستادگی مردم عراق در برابر تروریست ها شناخته می شود از این رو آمریکایی ها نمی توانند وجود چنین مجموعه ای را تاب بیاورند.

وی ادامه داد: در واقع زمانی که سرزمین عراق در خطر اشغال از سوی گروه های افراطی و تروریستی داعش قرار داشت، مرجعیت دینی وارد عرصه شد و با دادن فتوا به شکل گیری گروه های مقاومت از جمله الحشدالشعبی کمک کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نباید از یاد برد پارلمان عراق در مصوبه ای تاکید بر خروج کامل ایالات متحده از این کشور رای داده است، تصریح کرد: موضوع مذکور موجب شده تا آمریکایی ها تلاش کنند با اختلاف افکنی بین گروه های عراقی، حضورشان در این کشور را توجیه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی سیاستمداران آمریکایی قصد دارند با ایجاد درگیری های داخلی و همچنین محدود کردن نقش الحشدالشعبی در تامین امنیت این کشور، زمینه کمرنگ شدن قانون پارلمان عراق را فراهم کنند.

محمد البلداوی نماینده پارلمان عراق از فراکسیون الفتح درباره طرح‌های آمریکا برای محدود کردن نقش الحشدالشعبی و ایجاد درگیری‌های داخلی هشدار داد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها