حفظ وحدت قوای سه‌گانه سرلوحه اقدامات قرار گیرد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی و فشار اقتصادی بر مردم، هیچ چیز مهم تر از حفظ وحدت قوای سه‌گانه با هدف رفع مشکلات مردم نیست.
کد خبر: ۴۰۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ - 16July 2020

حفظ وحدت قوای سه گانه سرلوحه اقدامات قرار گیردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگویی، با اشاره به شرایط حساس کنونی و بیانات مقام معظم رهبری برای عبور از این فضا، گفت: در شرایط حساس کنونی، مجلس و نمایندگان به توصیه و تذکر مقام معظم رهبری باید به جای پرداختن به حاشیه متن را در دستورکار خود قرار دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رود که با حفظ وحدت بین قوای سه گانه موضوعات اصلی کشور که اقتصاد، اشتغال و ازدواج جوانان است دنبال شود. رهبری تاکید داشتند که اگر بین قوا اختلافی وجود دارد باید در قالب رفتارهای منطقی، قانونی و شرعی باشد وحق توهین به هیچ قوایی را نداریم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم گفت: در این دیدار، تاکید شد که مجلس باید از ابزار و اختیارات خود از جمله، تذکر، سوال و استیضاح استفاده کند اما نباید به بهانه نظارت خدایی نکرده توهینی کندو مباحثی که رهبری بیان کردند نقشه راه مناسبی برای نمایندگان در طول چهار سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تعامل بین دولت و مجلس تاکید ویژه ای داشتند، اظهار داشت: مجلس باید تعامل خود را با دو قوه دیگر و به ویژه قوه مجریه حفظ کند، دولت سال آخر خود طی می کند و نباید با عدم تعامل باعث بی انگیزگی، رخوت و سستی در دستگاه اجرایی کشور شد زیرا در نهایت مردم آسیب می بینند.

این نماینده مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری از اختلاف در بین افراد به خصوص در صدر پرهیز دادند، ایشان تاکید داشتند که اختلاف در صدر جز نا امیدی مردم نتیجه ای ندارد، ایشان بیان کردند مجلس یازدهم مجلس امید و مورد انتظار مردم است چرا که مردم در بدترین شرایط اقتصادی در انتخابات شرکت کردند، میزان مشارکت در انتخابات سال 98 از استانداردهای بین المللی بالاتر بود گرچه در طول 40 سال گذشته میزان مشارکت در انتخابات زیر 50 درصد نبود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: با این حال مردم با وجود مشکلات اقتصادی، معیشت، کاهش ازدواج، کاهش ارزش پول ملی و فشار تحریم ها در انتخابات مجلس شرکت کردند، بنابراین در شرایطی که مردم پای نظام ایستاده اند و کشورهای اروپایی، آمریکا و همسایه به محوریت اسرائیا تلاش دارند ایران را به زانو در بیاورند، اتحاد قوا با هدف تامین منفعت مردم از اهمیت ویژه ای برخودار می شود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس درباره همکاری مجلس با قوای دیگر، گفتند: مردم از مجلس و دو قوه دیگر انتظار بیان حق و پیگیری آن رادارند و به شدت با مجادله و گریبان گیری و تشنج میان قوا مخالف هستند. فضای منازعه در رئوس دستگاهها برای افکار عمومی زیان بخش و ناراحت کننده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها