جنگ داخلی در کابینه؛ سران صهیونیست کنترل اوضاع را از دست داده‌اند

به اعتقاد رسانه‌های رژیم صهیونیستی کنترل اوضاع از دست نتانیاهو و بقیه سران رژیم خارج شده است و شرایط در آستانه یک شورش عمومی قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۰۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ - 17July 2020

جنگ داخلی در کابینه؛ سران صهیونیست کنترل اوضاع را از دست داده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، گزارش رسانه‌های عبری زبان امروز جمعه 27 تیر 1399 نشان می‌دهد بحران شیوع ویروس کرونا و ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی در کنترل اوضاع باعث شد تا بقیه ضعف‌های رژیم صهیونیستی هم به شکل قابل توجهی نمایان شده و اختلافات بین سران این رژیم نیز از پشت پرده به صحنه رسانه‌ها و مطبوعات منتقل شود.

پایگاه اطلاع رسانی‌نیوز اسرائیل در گزارشی در رابطه با تصمیم‌گیری جدید رژیم صهیونیستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نوشت: در پایان یک بحث توخالی که در آن شاهد اعتراض وزرا و تلاش بسیاری از آن‌ها برای پایان دادن به موج ننگی که ما را فرا گرفته نتانیاهو دست آخر طبق تمایالات خود محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

رامی یاتسهار نویسنده این گزارش در توصیف این وضعیت نوشت: نتانیاهو به مرحله‌ای رسیده است که به دلیل تمایلش به سلطه گری دیگر قصدی برای مبارزه با ویروس کرونا ندارد او حاضر نیست برای پایان دادن به این بحران مدیریت این بحران را به وزارت جنگ بسپارد اما به جای آن همچنان در حال سوء رفتار با مردم است.

یائیر لاپید رهبر مخالفان نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری در این رابطه تاکید کرد کابینه نتانیاهو از مسیر اصلی خود خارج شده و اعتماد جامعه را هم از دست داده است.

وی در اظهار نظر خود که در رسانه های مختلف عبری زبان منتشر شد تاکید کرد صرف نظر از چهار ماه گذشته باید بگویم که ما فاقد ساختاری قابل اعتماد هستیم.

پایگاه عبری زبان متعلق به ارتدوکس‌های دین‌گرا در رژیم صهیونیستی نیز در یادداشت با حمله به ساختار حاکم بر رژیم صهیونیستی نوشت این نشانه شورش است اوضاع از کنترل مسئولین خارج می شود و جنگ و تبادل اتهام در میان آنها هم افزایش می یابد.

در مقدمه این یادداشت آمده است: هیچ کس نمی داند که کابینه چگونه بحران شیوع ویروس کرونا را مدیریت می کند ؟ آن چه که در هفته جاری در راهروهای کنست رخ داد نشان می دهد که همه (مسئولین) پشت درهای بسته از ناتوانی خود سخن می گویند.

اگر بخواهیم یک نقطه مشترک بین تمامی اعضای کنست و مسئولین مختلف پیدا کنیم باید گفت نقطه مشترکی که بین تمامی آنها صرف نظر از رفتار ، موضع گیری و رویکرد سیاسی شان آن است که همه آنها نشان داده اند واقعا نمی فهمند چه اتفاقی می افتد و شاید سردرگمی و سراسیمگی که آحاد مختلف جامعه را در بر گرفته در آنها بیشتر هم دیده می شود.

امروز پرسش های بزرگی در مورد آینده و سرنوشت این بحران وجود دارد و مسئله مهم تر آن است که تصمیم گیرندگان هم پاسخی برای این پرسش ندارند.

این پایگاه عبری زبان تاکید می کند برای رسیدن به پاسخ هایمان در مورد سرنوشت این اوضاع با دفتر نخست وزیری تماس گرفتیم اما پاسخی به ما داده نشد این پرسش را به دفتر وزیر بهداشت هم بردیم اما آنجا هم مشخص شد امکان انتشار برخی از داده ها وجود ندارد.

بوهل دیگر پایگاه عبری زبان نیز با اشاره به تحرکات گروه های دین گرای ارتودکس (حریدی) در یادداشت خود تاکید کرد صدای این جامعه برای شورش هر روز رسا تر می شود.

یاکوش آشیر نماینده کنست در یادداشت خود با اشاره به بی اعتنایی حریدی ها به دستور العمل های صادر شده نوشت : چنین افرادی فقط در حال انتقام گرفتن از مراکز تصمیم گیری هستند ... باید اعتراف کرد اقدامات تحریک آمیز علیه جامعه ارتودوکس های تندرو امری دردناک است اما خطرناک تر از آن این است که این درگیری علنی به چهره ما و رفتار ساختار سیاسی ما به شدت زیان وارد کرده است.

ژیل جبرائیل استاد دانشگاه و مشاور برخی از مراکز تحقیقاتی در فلسطین اشغالی هم در پایگاه اطلاع رسانی (mekomit) با اشاره به مشکلات زیرساختی در جامعه رژیم صهیونیستی نوشت: امروز به وضوح تفکیک جامعه (صهیونیستی) و مهاجرت معکوس را شاهد هستیم .

در یادداشت دیگری در این پایگه عبری زبان هم با اشاره به اعتراضات و درگیری های چند روز گذشته در مناطق مختلف فلسطین اشغالی آن را صرفا جرقه های یک فوران عظیم از هرج و مرج توصیف کرد.

ریکی مایمان هم در یادداشت در پایگاه اطلاع ماکوریشیون وضعیت اقتصاد رژیم صهیونیستی را بسیار وخیم توصیف و تاکید کرد حوادث اخیر در (سرزمین های اشغالی) نشان دادند که اقتصاد در آینده نیازمند یک تحول زیربنایی است و آنچه که به عنوان برنامه های کابینه مطرح شده است صرفا مسکن های بسیار ضعیف اند.

در گیر و دار این بحران جامعه پرستاری در رژیم صهیونیستی اعلام کرد با توجه به عدم رسیدن به توافق با مسئولین ، روز دوشنبه آینده دست به اعتصاب خواهد زد.

روزنامه یدیعوت احارانوت در این رابطه به نقل از رئیس اتحادیه پرستاران گفت: ما طی هفته گذشته اعتراضات خود را نسبت به کمبودهای شدید در بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل کردیم ما به دنبال به کارگیری دست کم هزار و  500 نیروی جدید هستیم که در صورت عدم انجام تمامی پرستاران به جز در بخش های اورژانس وارد اعتصاب خواهند شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار