مدیرکل زندان‌های استان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

کتابخانه تخصصی «شهدا و دفاع مقدس» زندان یزد با بیش از 2 هزار جلد کتاب

«ذوالفعلی‌نژاد» گفت: کتابخانه دفاع مقدس زندان یزد با بیش از دو هزار جلد کتاب در حوزه شهدا و دفاع مقدس، با آذین بندی شکیل و زیبا که یادآور دوران دفاع مقدس است برای مددجویان آماده و مزین شده‌است.
کد خبر: ۴۰۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ - 17July 2020

«ذوالفعلی‌نژاد»، مدیرکل زندان‌های استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، با اشاره به نقش تأثیرگذار کتاب و کتابخوانی در بین مددجویان اظهار داشت: کتاب در همه زمینه‌ها می‌تواند راهنما و یاریگر انسان باشد و امیدواریم با تأسیس کتابخانه اختصاصی دفاع مقدس توانسته باشیم باعث ایجاد پیوند مددجویان با کتابخوانی و مطالعه باشیم.

ذوالفعلی‌نژاد افزود: مددجویان باید در طول سال با کتاب و کتابخوانی مأنوس باشند؛ چراکه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از ناآگاهی مردم است و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: کتابخانه دفاع مقدس زندان یزد با بیش از دو هزار جلد کتاب در حوزه شهدا و دفاع مقدس، با آذین بندی شکیل و زیبا که یادآور دوران دفاع مقدس است، برای مددجویان آماده و مزین شده است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اینکه در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس زندان آثاری از خود شهدا مانند چفیه، کلاه، پوتین و... به چشم می‌خورد، بیان کرد:  فضای روحانی و دلنشین کتابخانه تأثیر بسیار زیادی بر روح و روان مددجویان ما داشته‌است. هنگامی که وارد فضای این کتابخانه می‌شویم، با موسیقی دلنشینی که به گوش می‌رسد ناخودآگاه یادآور فضای جبهه و شهدا خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در اکثر برنامه‌ها از رزمندگان، آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس دعوت کردیم تا برای زندانیان و کارمندان از خاطرات دوران دفاع مقدس و از دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل صحبت کنند.

مدیر کل زندان‌ها در ادامه اذعان داشت: از بین کتاب‌های شهدا در بین مددجویان مسابقه برگزار کردیم و به برندگانی که در مسابقه شرکت کردند، علاوه بر پاداش‌های نقدی و غیرنقدی، از مرخصی روزانه برخوردار شدند که باعث بازخورد بسیار زیادی بین مددجویان بوده است.

ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به اینکه فضای کتابخانه تخصصی شهدا و قرار گرفتن در آن بسیار معنوی و مقدس است بیان کرد: در کنار این کتابخانه، کتابخانه‌های دیجیتال دیگری داریم که شامل ۷۰۰ عنوان کتاب قرآنی و مذهبی دفاع مقدس است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد ادامه داد: بعضی از زندانیان ما نویسنده هستند و مطالبی را به رشته تحریر درمی‌آورند که با عنوان‌های مختلف نامگذاری شده است. همچنین مددجویان هنرمندی هستند که نقاشی‌هایی را با موضوعات مختلف کشیده و در کریدور زندان نصب می‌کنند و در اختیار عموم قرار می دهند.

وی با بیان اینکه اقدامات تربیتی همواره از اهداف کلان و اصلی سازمان زندان‌ها بوده گفت: به منظور زمینه‌سازی برای هدایت مددجویان یکی از کارهای اساسی در بحث اصلاح و تربیت زندانیان، کتاب و کتابخوانی است.

ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار جلد کتاب در زمینه شهدای سراسر کشور در کتابخانه تخصصی زندان‌ مرکزی موجود است گفت: کتاب‌ها طبق برنامه‌ی مشخص شده در دسترس مددجویان قرار دارد که می‌توانند یا به صورت امانی به اندرزگاه خود برده و پس از مطالعه به کتابخانه بازگردانند و یا از سالن‌های مطالعه کتاب که در کتابخانه زندان وجود دارد استفاده کنند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد در پایان با اشاره به تأثیرگذاری کتاب در اصلاح و تربیت زندانیان، گفت: با اعتقاد به نقش اثرگذار مطالعه در اصلاح و تربیت مددجویان و با هدف سهولت دسترسی آنها به کتاب، در تمامی اندرزگاه‌های زندان‌های استان قفسه‌های کتاب ایجاد شده و تعدادی کتاب در آن‌ها قرار گرفته تا بدین ترتیب زمینه مطالعه در طول شبانه روز به جز ساعات خاموشی برای مددجویان فراهم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار