مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی:

شهدا واسطه خیر هستند

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه مزار شهدای گمنام کانون حضور مؤمنان و دلدادگان راه شهداست، گفت: شهدای گمنام در هر نقطه از خراسان رضوی که به خاک سپرده شدند باعث رونق آن منطقه شده و مسئولان، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم با این شهدا ارتباط قلبی برقرار کردند، چراکه معتقدند این عزیزان واسطه خیر هستند.
کد خبر: ۴۰۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ - 17July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ویژه برنامه «مهمان مزار» که به صورت مجازی در جوار مزار شهدای گمنام چالیدره برگزار شد، اظهار داشت: راه شهدا، راه پربهجت و نورانی است و حرکت در این مسیر عاقبت بخیری به همراه خواهد داشت؛ بر همین اساس از همه دلدادگان راه شهدا می‌خواهم که ارتباط قلبی و توجه معنوی‌ به شهدا را حفظ کنند.

وی افزود: برابر آمار اعلام شده بیش از یک هزار و 480 گلزار شهدا در استان خراسان رضوی وجود دارد که علاوه بر این آمار، 105 نقطه از استان نیز میزبان پیکر شهدای گمنام است. همچنین بیش از 300 بقعه متبرکه امامزادگان و رهروان راه خدا از گذشته‌های دور در خراسان میزبان عاشقان خاندان اهلبیت بوده است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نزدیک به 2 هزار مزار عاشقان و دلدادگان راه خدا و همچنین 2 هزار قطعه از بهشت در این استان وجود دارد. از مخاطبین درخواست دارم با این 2 هزار نقطه مأنوس و در ارتباط باشند چراکه این اماکن دارالشفاء بوده و محل نزول فرشتگان الهی است، در چنین مکان‌هایی می‌شود تمرین خدایی شدن کرد و با شهیدان هم بال شد و تا عرش اعلی پرکشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تأکید کرد: همانطور که برای درمان بیماری‌های جسمی به دارالشفاء مراجعه می‌کنیم، برای درمان بیماری‌های روحی‌ نیز نیازمند دارالشفاء هستیم و متوسل شدن به دلداگان راه خدا در این نقاط نورانی دارالشفای روح ما است.

یوسفعلی‌زاده همچنین ضمن اشاره به کرامات و عنایات شهیدان گمنام تصریح کرد: تقریباً بلااستثناء در هر شهر و نقطه‌ای که شهدای گمنام تدفین شدند کرامات و عنایات آنها شامل حال متوسلین و دلدادگانشان شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به این نکته که عنایت شهدا شامل حال عشاق در همه ادیان می‌شود، ابراز داشت: در بوستان شهر صالح‌آباد که در مرکز این شهر واقع شده پیکر پنج شهید گمنام آرام گرفته است. در سفری که به این شهرستان داشتم برای عرض ارادت، به محضر این شهدای والامقام شرفیاب شدم. پدر پیری از برادران اهل سنت در کنار مزار شهدا حضور پیدا کرده بود و زیر لب زمزمه‌‌ای داشت. حس و حال او را در کنار مزار شهدای گمنام جویا شدم. او در پاسخ عنوان کرد که در این محل ساکن هستم و اکثر اوقات به پارک می‌آیم. هر وقت دلم می‌گیرد و احساس تنهایی می‌کنم در کنار مزار شهدا حاضر می‌شوم و این حضور باعث می‌شود تا حال و هوای دیگری پیدا ‌کنم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه یادمان شهدای گمنام را میعادگاه عاشقان دانست و بیان داشت: مزار شهدای گمنام کانون حضور مؤمنان و دلدادگان راه شهداست. شهدای گمنام در هر نقطه از خراسان رضوی که به خاک سپرده شدند باعث رونق آن منطقه شده و مسئولان، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم با این شهدا ارتباط قلبی برقرار کردند چرا که معتقدند این عزیزان واسطه خیر هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید همواره مراقب بود تا از حرکت در مسیر شهدا منحرف نشد، ابراز داشت: جهاد دری از درهای بهشت است و مجاهد عبد سربلند خدا در این جهاد و شهید محصول این مجاهدت است، ما نیز به عنوان راهروان راه شهدا باید در مسیر کسب تقرب به خدا و کسب فیض شهادت، مجاهدت کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی 40 سال قبل با یورشی ددمنشانه به دنبال آن بودند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند اما امروز در ذلت و سرافکندگی به سر می‌برند و نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به عنوان دستاور خون شهیدان ماندگار شده است.

یوسفعلی‌زاده در پایان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی سربلند و سرافراز است، گفت: خون شهدای مقاومت، به خصوص سپهبد شهید سلیمانی، با خون شهیدان دفاع مقدس و جبهه بین‌الملل اسلامی پیوند خورده و راهشان ادامه دارد. امروز به برکت این ایثار و فداکاری فریاد کمک به مظلومین و جبهه مقاومت در سراسر ایران و جهان اسلام طنین‌انداز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار