شهید عباس گیم دیل؛

تا آخرین قطره خون خود را باید فدای اسلام کنیم

بسیجی شهید «عباس گیم دیل» در وصیتنامه اش می‌نویسد: باید از میهن اسلامی خود دفاع کنیم و تا آخرین قطره از خون خود را فدای اسلام نماییم و تا زمانی که الله یاور ما است و امام زمان همراه رزمندگان اسلام هست، پیروزی از آن ماست.
کد خبر: ۴۰۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ - 17July 2020

تا آخرین قطره خون خود را باید فدای اسلام کنیمگروه استان‌های دفاع‌پرس- شهید «عباس گیمِ دیل» فرزند حیدر در آغازین روز بهار سال ۱۳۳۳ در سوسنگرد دیده به جهان هستی گشود. پس از پایان تحصیلات دیپلم، بر اساس عشق و علاقه‌ای که داشت، وارد حرفه شریف معلمی شد و به عنوان آموزگار، چندین سال در روستای ابوحمیظه شهر سوسنگرد به تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان اهتمام ورزید.

این شهید عزیز در دوران جوانی خود در جرگه یاران امام خمینی (ره) قرار گرفت و در راه دفاع از اسلام و دستاورد‌های انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کرد. با دیگر نیرو‌های مردمی از شب تا صبح در مساجد اهواز نگهبانی می‌دادند؛ شهید گیم دیل با آغاز جنگ تحمیلی همواره در منطقه جنگی بود و از آنجا که مناطق و مسیر‌ها را به خوبی می‌شناخت، یکی از کارهایش، راهنمایی مسئولان و نیرو‌هایی بود که از مرکز برای سرکشی و حضور در جبهه، به سوسنگر و اهواز می‌آمدند.

سرانجام این شهید عزیز، در تاریخ ۲۵ آبان سال ۶۱ به خط مقدم جبهه اعزام و در گروهان مالک از گردان بلال تیپ دو، لشکر ولی عصر (عج) سازماندهی شد. وی در این مرحله از اعزام برای دومین بار مجروح شد، اما هنگامی که در بیمارستان اهواز بستری بود، به سبب اینکه معاونت فرماندهی را بر عهده داشت، حس مسئولیت پذیری وی او را بر آن داشت تا شبانه از بیمارستان راهی منطقه جنگی شود.

شهید گیمِ دیل سرانجام روز بیست و یکم بهمن‌ سال ۱۳۶۱ در سن ۲۸ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی - منطقه فکه- مجروح شد و با تیرخلاص دشمن به شهادت رسید؛ اردیبهشت سال ۱۳۷۰ پیکر مطهر شهید گیمِ دیل، با یکی از کشته‌های عراقی مبادله و در بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

همسر بزرگوار این شهید عزیز اصالتا قمی بوده و پس از شهادت وی به قم نقل مکان کردند.

شهید گیم دیل در وصیتنامه اش می‌نویسد: با توجه به این‌که در این موقعیت حساس تاریخ عازم جبهه می‌باشم، با توکل به خدای یکتا لازم می‌دانم وصیت‌نامه خود را نوشته و سفارش‌هایی را که دارم، اعلام نمایم؛ ما باید از میهن اسلامی خود دفاع کنیم و تا آخرین قطره از خون خود را فدای اسلام نماییم و اعلام می‌دارم که زمانی که الله یاور ما است و امام زمان همراه رزمندگان اسلام هست، پیروزی از آن ماست و ما چه در این جنگ پیروز شویم و چه شکست بخوریم، پیروز هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار