«زاکانی» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فرهنگ دفاع مقدس اکسیری تحول آفرین است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس و روحیه انقلابیگری در هر عرصه‌ای که وارد شد، توانست همچون اکسیری تحول آفرین باشد.
کد خبر: ۴۰۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 18July 2020

«علیرضا زاکانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مجموعه در حال تکمیل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس، از ارزش‌های عاشورایی و ماندگار نظام اسلامی است و باید همچون امانتی گرانبها حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به مولفه‌های قابل انتقال در دفاع مقدس، عنوان کرد: در وهله نخست چرایی و دلایل دفاع مقدس، سپس چگونگی دفاع و نهایتا فرهنگ حاکم بر این حماسه بی‌بدیل، از مولفه‌هایی است که بایستی تبیین و منتقل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: موزه‌های دفاع مقدس می‌توانند به روشنی بازگو کننده تمامی این مولفه‌ها باشند و در واقع ما باید فرهنگ ایثار و شهادت و آن روحیه‌ای را که باید نسل به نسل منتقل شود، از طریق موزه‌ها در سطح آحاد جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی اسطوره‌ها را نمی‌شود فقط در لابلای سطر‌های کتاب‌ها پیدا کرد، خاطرنشان کرد: المان‌ها و نماد‌های هنری که در موزه‌ها طراحی و اجرا می‌شوند، قادرند با سرعت و سهولت در چشم مخاطبان و بازدیدکنندگان، نشانگر اسطوره‌ای به یاد ماندنی از مقاومت ملت قهرمان ایران و رزمندگان شجاع اسلام در طول دوران نورانی انقلاب و دفاع مقدس باشند.

زاکانی تاکید کرد: موزه‌های دفاع مقدس زمینه ساز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه انقلابی گری به نسل‌های سوم و چهارم و پنجم هستند که باید به بهترین و مناسب‌ترین صورت برای آنان بازشناسی و بازروایی شود.

وی متذکر شد: فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و روحیه انقلابیگری در هر عرصه‌ای که وارد شد، توانست همچون اکسیری تحول آفرین باشد و در این راستا کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، از ظرفیت بسیار بالایی در جهت نشر و ترویج ارزش‌های این فرهنگ آرمانی در جامعه برخوردار است.

فرهنگ ایثار و شهادت اکسیری تحول آفرین است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها