خواهر شهید محمود کاوه مطرح کرد؛

پیام ویژه شهید «محمود کاوه» برای جوانان/ تاثیر تربیتی مبارزه علیه طاغوت روی شهید کاوه

خواهر شهید محمود کاوه گفت: جوانان بدانند که محمود هم مثل جوانان امروز بود، در کودکی شیطنت‌هایی داشت، اما روی نفس خود پا گذاشت و خود را ساخت.
کد خبر: ۴۰۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴ - 20July 2020

خودساختگی محمود درس او به جوانان است/ در همه امور چشمش به دهان امام بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‎‍‌پرس، شهید محمود کاوه از فرماندهان نام‌آشنای دوران دفاع مقدس بود که در سن ۲۲ سالگی به فرماندهی تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا در غرب کشور منصوب شد.

این تیپ بعد‌ها به لشکر ارتقاء یافت و کاوه نیز در شهریور ماه سال ۱۳۶۵ و در حین عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید. خواهر شهید محمود کاوه با حضور در مناطق عملیاتی غرب و محل حضور این شهید در کردستان و آذربایجان غربی به بیان خاطراتی از برادر خود پرداخت. او درباره حس و حال و خود از حضور در مناطق عملیاتی غرب کشور اظهار داشت: هرجای این سرزمین رفتم خاطرات محمود به یادم آمد. زمانی که دفتر کار او را نشانم دادند و در اتاق را باز کردم احساس کردم محمود آنجا حضور دارد.

وی افزود: یادم آمد در سن ۱۳_۱۲ سالگی قدم در راه مبارزه علیه رژیم شاه گذاشت. در زمان تحصیل بعد از کلاس درس در حوزه علمیه مشغول پخش اعلامیه می‌شد و با مبارزان همراهی می‌‎کرد. بعد از انقلاب مدتی به آموزش نیرو‌های جوان مشغول شد، با دعوت از او برای حفاظت از امام خمینی (ره) به تهران آمد و شش ماهی در تهران ماند تا اینکه به کردستان دعوت شد. به مشهد آمد و به خانواده خبر داد که به کردستان می‌رود. با اینکه به او گفتیم که اینجا خانواده به وجود تو احتیاج دارد، اما خودش گفت احساس می‌کنم در کردستان به من بیشتر نیاز است.

خواهر شهید کاوه در توصیف برادرش بیان کرد: وقتی از تهران به مشهد بازگشت خودساختگی را در او می‌دیدیم. ایمان قوی، صبر و روح بزرگ او مشخص بود. نماز شبش بعد از آن ترک نشد نصیحت‌هایی هم به ما می‌کرد که گوش به فرمان امر ولی باشیم. خودش نیز روی این موضوع تاکید ویژه‌ای داشت. همیشه در همه امور چشمش به زبان امام (ره) بود.

کاوه در توصیه‌ای به جوانان گفت: جوانان بدانند که محمود هم مثل جوانان امروز بود، در کودکی شیطنت‌هایی داشت، اما روی نفس خود پا گذاشت و خود را ساخت. به معنای واقعی ولایت‌پذیر بود. جوانان از شهدا درس بگیرند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار