رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان:

شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت و انسجام ملی شد

«رضا  نقدی» گفت: شهادت سردار سلیمانی بعد از 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام  معادلاتی که در جهان وجود داشت، عامل همگرایی و همبستگی بین همه جریان‌ها در جهان شد.
کد خبر: ۴۰۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ - 18July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «رضا  نقدی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان به همراه  هیأت رئیسه این دانشگاه، در اولین کارگروه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس  دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان با سرهنگ  «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«رضا  نقدی» در این دیدار با بیان این که دانشگاه  نهادی  پویا در حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که به بهترین شکل ممکن دستاوردها و نتایج خوب هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به‌خصوص دانشجویان منتقل کنیم که دانشگاهیان به ویژه اعضای هیات علمی و استادان رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.

وی  در خصوص وحدت، همدلی، هم‌افزایی رزمندگان در دوران  دفاع مقدس افزود:  ايثارگری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس كليد وحدت،همدلی و پيروزی مردم ايران است و ما موظف هستیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه  و نیز برای نسل‌های بعدی ثبت و ضبط كنيم.

نقدی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت و انسجام ملی شد، ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی بعد از 42 سال  از پیروزی انقلاب اسلامی با تمام  معادلاتی که در جهان وجود داشت  عامل  همگرایی و همبستگی بین همه جریان‌ها در جهان شد.

وی در خصوص معرفی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان و استفاده از ظرفیت دانشگاه در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و این دانشگاه به‌‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با چهار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

رضا نقدی همچنین از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: در جهت توسعه و ترویج انرژی‌های تجدید‌پذیر و مدیریت سبز به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از  انرژی خورشید، نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به ظرفیت 10 کیلووات احداث شد.

وی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تامل اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دست یابد.

ریاست دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان در ادامه  خواستار افزایش 20 درصدی کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در چهار مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان، بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ موزه تهران برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند، برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تشکیل کارگروه مشترک با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌منظور ارائه الگو فعالیت فرهنگی ویژه استادان و دانشجویان، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در ماموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان شد.

شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت و انسجام ملی شد

شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت و انسجام ملی شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار