معاون عملیات فاتب مطرح کرد؛

میانگین حضور مأموران ۱۱۰ در محل حادثه ۷ دقیقه پس از تماس

سردار پرویز یعقوبی گفت: سعی می‌کنیم در اخبار فوریتی، پس از تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰، در مدت زمان لازم که به‌طور میانگین هفت دقیقه است، در محل حضور پیدا کنیم.
کد خبر: ۴۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ - 19July 2020

میانگین حضور مأموران ۱۱۰ در محل حادثه ۷ دقیقه پس از تماس/ تصادفات و تخلفات راهور در رتبه نخست تماس‌هابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «پرویز یعقوبی» معاون عملیات فاتب در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه معاونت عملیات یک معاونت استراتژیک برای پلیس تهران به شمار می‌آید و یکی از مجموعه‌های آن پلیس ۱۱۰ است، اظهار داشت: پلیس ۱۱۰ به طور شبانه‌روزی به مردم خدمت ارائه می‌کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مهمترین خدمت ارائه شده توسط پلیس ۱۱۰ به مردم را، رسیدگی به خبر‌های فوریتی شهروندان دانست که نیاز به حضور فیزیکی پلیس در صحنه دارد و گفت: سعی بر این داریم در مدت زمان لازم که به طور میانگین هفت دقیقه است در محل حضور پیدا کنیم.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت بروز مشکلاتی همچون مسائل کیفری با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و خاطرنشان کرد: مسائلی همچون اختلافات خانوادگی، حضانت، جهیزیه، عدم تمکین، عدم حضور در دفاتر اسناد رسمی، اختلاف مالک و مستأجر نیاز به دستور قاضی دارد و زمان‌بر است و شهروندان باید پس از حضور در مرجع قضایی، مرجوعه خود را به کلانتری ببرند تا فرآیند رسیدگی انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون بیشترین تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در تهران بزرگ مربوط به تصادفات و تخلفات راهور است، بیان کرد: حدود ۲۷ درصد تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ در تهران بزرگ مربوط به تصادفات و تخلفات راهور است.

یعقوبی افزود: پس از آن بیشترین تماس‌ها مربوط به جرائم عمومی مانند درگیری فردی، پارک نابه‌جا، توقیف وسایل‌نقلیه و سپس مربوط به سرقت‌هاست.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: تمام اخبار مربوط به حوزه پلیس آگاهی، موادمخدر، امنیت، راهور و به طور کل تمام اخباری که نیازمند حضور پلیس دارد، مربوط به پلیس ۱۱۰ است؛ اگر این اخبار فوریتی باشد در مدت زمان هفت دقیقه در محل حضور پیدا می‌کنیم و در صورت غیرفوریت، از طریق سیستم به پلیس تخصصی ارسال می‌کنیم تا رسیدگی توسط پلیس‌های تخصصی انجام شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: به طور مثال شهروندی در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام می‌کند که در محله آن‌ها سرقت افزایش پیدا کرده یا معتادان متجاهر تردد دارند که مأموران پس از رسیدگی و اخذ دستور مقام قضائی، طرح عملیاتی تدوین کرده و اقدام می‌کنند؛ لذا بررسی اینگونه تماس‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی به شهروندان اطمینان خاطر داد که مشخصات و هویت آن‌ها در تماس با پلیس ۱۱۰، در نزد پلیس محفوط می‌ماند و تصریح کرد: روزانه ۳۳ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ در تهران گرفته می‌شود و تمام اطلاعات شهروندان نزد پلیس محفوظ است، به هیچ وجه این اطلاعات در اختیار شخصی قرار نمی‌گیرد و تنها منوط به دستور قضائی است.

به گفته معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، شهروندان در تماس با پلیس ۱۱۰ باید موقعیت مکانی را به ترتیب از بزرگراه، خیابان اصلی، کوچه و پلاک ذکر کنند.

یعقوبی افزود: تقریباً سعی می‌کنیم به خاطر قید فوریت و عدم اتلاف وقت، مکالمه در هر تماس بیش از دو دقیقه زمان نبرد، شهروندان در کمتر از دو دقیقه می‌توانند اطلاعات خود را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند؛ البته این اتفاق مستلزم شناسایی دقیق موقعیت مکانی است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تهران ۳۲ هزار کوچه بن‌بست و تشابه نام‌های زیادی وجود دارد، یادآور شد: به طور مثال تعداد زیادی «بن‌بست اول» در تهران نام‌گذاری شده است البته به تمام بزرگراه‌های تهران از روی نقشه اشراف و شناخت داریم، اما اگر شهروندی اطلاعات غلط جغرافیایی به پلیس ۱۱۰ اعلام کند، سیستم نیز به صورت اشتباه آدرس اعلام خواهد کرد.

وی درباره نظارت بر عملکرد پلیس ۱۱۰ نیز، متذکر شد: به طور کلی پلیس در تمام کشور سامانه‌ای با عنوان سامانه ۱۹۷ دارد، هر شهروندی در صورت گلایه از مأموران پلیس، تقدیر، تشکر یا پیشنهاد می‌تواند با سامانه ۱۹۷ تماس برقرار کند که این پیام‌ها توسط همکاران بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: پلیس ۱۱۰ نیز سامانه‌ای برای بازخوردگیری اخبار، به ویژه اخبار مهم دارد، به طور مثال مأمور انتظامی در سرقت‌ها در محل حاضر می‌شود و عنوان می‌کند که موضوع سرقت نبوده و مربوط به اختلافات خانوادگی یا دادوستدی است که ما پس از هفت دقیقه با شهروند تماس گرفته و مشکل را جویا می‌شویم.

یعقوبی در توصیه به شهروندان نیز برای جلوگیری از سرقت تلفن‌همراه در معابر نیز گفت: شهروندان باید استراتژی «خودمراقبتی» داشته باشند. قاپ‌زن‌ها یا موبایل‌قاپ‌ها معمولاً با موتورسیکلت کمین کرده و منتظر یک فرصت برای موبایل‌قاپی هستند، شهروندان باید ضمن عبور در پیاده‌رو، تلفن‌همراه خود را در سمت مخالف خیابان قرار دهند و در صورت امکان برای مکالمه از هنذفری استفاده کنند.

این مقام انتظامی از برنامه پلیس برای تجهیز مأموران پلیس ۱۱۰ به البسه دوربین‌دار خبر داد و اظهار کرد: با این کار مأموران تحت نظارت مستقیم تصویری قرار می‌گیرند و در حین مکالمه با یک شهروند تصاویر مکالمه آن‌ها به صورت آنلاین به مرکز مانیتورینگ پلیس ارسال خواهد شد؛ همچنین تمام اخبار به صورت مستقیم به دست‌افزار همراه مأمور ۱۱۰ ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته این اقدامات اکنون به صورت پایلوت در حال اجراست و در پی آن هستیم که تمام مأموران ۱۱۰ به البسه دوربین‌دار و دست‌افزار هوشمند مجهز شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار