غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای انقلاب اسلامی در هفته احیای نماز جمعه

رئیس ستاد نمارجمعه شهر مهریز گفت: غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدای انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره امامان جمعه و موقت فقید شهر، در هفته احیای نمازجمعه در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۴۰۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ - 19July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان مهریز که در آستانه هفته احیای نمازجمعه (۳۰ تیر الی پنجم مرداد) برگزار شد، اظهار داشت: برای شنیدن مطالبات مردم و پیگیری آن باید مسئولان از هر فرصتی استفاده کنند.

وی به اهمیت اقامه نمازجمعه به عنول یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب و نظام اشاره کرد و افزود: حضور مسئولان در این مراسم و دیدن مردم و پاسخگویی به سوال‌ها و شبهه‌ها باید تقویت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که مدتی در نمازجمعه برپا می‌شود و باید امسال هم با همکاری و پیگیری فرمانداری هم تقویت شود ایجاد میزخدمت است. در جریان برپایی میزخدمت به صورت هفتگی مسوولان و کارشناسان هر مجموعه اداری با حضور در بین مردم در محل نمازجمعه به سووال‌های مردم بدون واسطه پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه این برنامه اجتماعی مورد اقبال مردم و نمازگزاران منطقه قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت هرچه بیشتر مسوولان در شهرستان تداوم یابد. نماز عبادی سیاسی جمعه کمک حال مردم و در کنار دولت است و با همه وجود آمادگی طرح دیدگاه‌ها و حل و فصل امور مردم را دارد.

محی‌الدینی یادآور شد: حضور مسوولان در کنار مردم و استفاده از فرصت اقامه نمازجمعه برای بررسی و رسیدگی به انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های شهروندان یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد.

به گفته وی اقامه نمازجمعه در نظام اسلامی از چنان اهمیتی برخوردار است که امام راحل (ره) فرمودند، برگزاری آن در راس همه امور است و باید با حضور مردم باشکوه برگزار شود. مقام معظم رهبری بار‌ها بر اهمیت و برگزاری باشکوه این آیین الهی تاکید دارند و می‌فرمایند، نمازجمعه قرارگاه ایمان و بصیرت است و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

محی‌الدینی از همکاری مردم و مسوولان و همراهی در برگزاری نمازجمعه در این شهرستان قدردانی کرد و تداوم حضور آن‌ها با رعایت نکات بهداشتی را خواستار شد.

هفته احیای نمازجمعه با همکاری مردم

همچنین ریس ستاد نمارجمعه شهر مهریز گفت: به منظور بزرگداشت سالگرد اقامه این آیین عبادی سیاسی و هفته احیای آن امسال با همکاری مردم و همراهی مسوولان ویژه برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

سید هدایت بنی‌فاطمه افزود: به خاطر شرایط خاص کرونایی بخش زیادی از برنامه‌ها با بهره‌گیری از فضای مجازی در بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدای انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره امامان جمعه و موقت فقید شهر، برگزاری دو همایش با حضور جوانان و مسوولان و تجلیل از فعالان اقامه نماز در این مورد تدوین شده است. همچنین تجلیل از فعالان و مدافعان سلامت، سرکشی به برخی کسبه، برگزاری جلسه با برخی مسئولان و برپایی میزخدمت در نمازجمعه هم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

بنی‌فاطمه بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی در خصوص اهمیت نمازجمعه تاکید کرد. انتظار می‌رود در هفته احیای نمازجمعه مردم شاهد جلوه زیبا و خاصی در این خصوص باشند که در فرهنگ‌سازی این فریضه بسیار موثر است.

میز خدمت تقویت شود

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: حضور مسوولان در نمازجمعه و پاسخگویی به سووال‌ها و رسیدگی به مطالبات آن‌ها باید پیگیری می‌شود.

محمدجواد برزگری افزود: برپایی میزخدمت به مناسبت‌های مختلف در محل نمازجمعه نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد مردم به نظام و انقلاب اسلامی دارد. همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی با ستاد و دفتر امام جمعه باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق آن از هیچ کوششی نباید دریغ کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بیان خدمات دولت و نظام به مردم در نماز‌های جمعه باید همواره مورد توجه مسوولان قرار گیرد که از هر لحاظ اهمیت زیادی دارد. نمازجمعه ثمره مهم انقلاب اسلامی و برگزاری باشکوه آن جزو وظایف مهم دینی و انقلابی شهروندان است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

در این جلسه برخی مسئولان فرهنگی با اشاره به اهمیت این مراسم، تبیین اهمیت موضوع و همچنین انجام امور مختلف و استفاده از آن برای پاسخگویی و ارتباط با را مردم را خواستار شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار