ورود ۶۵ خودروی حامل تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا به حسکه سوریه

کاروانی مشتمل بر ۶۵ دستگاه خودرو حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی روز یکشنبه از مسیر عراق به پایگاه غیرقانونی آمریکا در استان الحسکه سوریه وارد شد.
کد خبر: ۴۰۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ - 20July 2020

ورود ۶۵ خودروی حامل تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا به الحسکه سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نظامیان آمریکا روز یکشنبه کاروانی از خودرو‌های حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیکی را از عراق و از طریق یکی از گذرگاه‌های غیرقانونی وارد خاک سوریه کردند.

بر اساس این گزارش کاروان مذکور شامل ۶۵ دستگاه کامیون، خودروی زرهی، نفربر و خودروی هامر بود که به سمت پایگاه غیرقانونی آمریکا در منطقه خراب الجیر در المالکیه استان الحسکه روانه شدند.

نیرو‌های آمریکایی ظرف چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی وارد الحسکه کرده اند.

این در حالی است که حدود ۱۰ روز پیش، نیرو‌های ارتش سوریه یک کاروان نظامی آمریکا متشکل از چند خودروی نظامی را در شمال شرق این کشور وادار به عقب‌نشینی کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیرو‌های سوری مسیر کاروان نظامی آمریکا را در «تل تمر» واقع در استان «حسکه» مسدود کردند.

اقدام ارتش سوریه علیه نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در خاک خود در حالی است که «حسکه» و تعدادی دیگر از شهر‌های سوریه طی هفته‌های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات‌های ضد آمریکایی بوده‌اند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار