رونمایی از سامانه موشکی هدایت لیزری با حضور فرمانده کل سپاه

در جریان بازدید سرلشکر سلامی از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه، سامانه موشکی هدایت لیزری رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ - 20July 2020

رونمایی از سامانه موشکی هدایت لیزری با حضور فرمانده کل سپاهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) به همراه جمعی از معاونین ستاد فرماندهی کل سپاه، از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه بازدید کرد.

سرلشکر سلامی در جمع نیرو‌های این پایگاه با بیان اینکه من سال‌های دور در خدمت برادران نیروی هوایی سپاه بودم و برخی از دوستان پیشکسوت که امروز در خدمتشان بودیم آن سال‌ها نیز حضور داشتند، اظهار داشت: پیشرفت و جهشی که در قدرت بالگردی سپاه پیش آمده را در این پایگاه ملاحظه کردیم که حاصل قدرت فرماندهان ما در نیروی زمینی است. نیروی زمینی سپاه نیروی مقتدر و پیشتاز است که در خط مقدم آرایش دفاعی ما در مقابل دشمن قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز ما روی زمین شخصیت زنده و درخشان این نیرو را مشاهده می‌کنیم. هوانیروز سپاه فقط متعلق به نیروی زمینی سپاه نیست و هرجا حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، دوستان ما اولین کسانی هستند که فداکارانه حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: در جریان سیل خوزستان نیرو‌های بالگردی ما خوش درخشیدند و بنابراین این یک توانمندی برای کل نظام است. ما باید قدرتمند بشویم. باید همواره در فرآیند تولید و تولد قدرت زندگی کنیم. ما ۴۱ سال در متن و در نقطه تمرکز پیچیده‌ترین توطئه‌های جهانی زندگی کردیم و همه نظریه‌های دشمنان را به اذن خدای متعال و به برکت مجاهدت‌ها و اندیشه‌های بزرگ و هدفمند خنثی کرده‌ایم.

‌وی با تاکید بر اینکه نظام و سپاه در میدان عمل تهدید رشد و به خوبی نیاز‌ها را شناسایی کرده‌اند، گفت: تاکتیک‌های رزم ما به روز شده است تا توانسته‌ایم در مقابله با قدرت‌ها از کیان اسلام و استقلال وطن دفاع کنیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در عرصه طراحی توطئه و برنامه‌ریزی، دشمنان ما یک لحظه هم غافل و ساکت نبوده‌اند، اظهار کرد: تفاوت ما و دشمن در این است که هرچند آن‌ها در حجم تسلیحات از ما جلوتر بوده‌اند، اما ما ایستاده‌ایم و این در اثر هدایت‌های رهبری معظم انقلاب حاصل شده و پشتوانه امروز ما جوانان قدرتمند و روح شجاعت و پیش روی فرماندهان و آحاد رزمندگان ما است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی زمینی در این کارزار سخت نقش ممتازی بازی کرده است، گفت: فهرست شهدای این نیرو نشان‌دهنده نقش و درخشش این نیروی بزرگ در حفظ عزت و شرف و کرامت ما است. این نیرو بوی فداکاری و عطر وفاداری و نسیم شجاعت می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان نیروی زمینی سپاه در سخت‌ترین لحظه‌های نبرد طعم پیروزی را چشیده‌اند، گفت: امروز نقش مهمی از امنیت ملی ما بر دوش نیروی زمینی سپاه است. مرز‌ها نقش اول در امنیت کشور را بازی می‌کنند. در ورای مرز‌ها آرایش‌های خطرناک دشمن را می‌بینیم که مترصد فرصت هستند، اما نیرو‌های دفاعی ما این فرصت را از آنان می‌گیرند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه فرزندان توانمند ملت ایران در نیروی زمینی سپاه در حوزه تعمیرات خودکفا شده‌اند، اظهار داشت: این سطح از آموزش دارای معیار جهانی است که همین شایسته نیروی زمینی ما است.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه دل‌های پر از ایمان سد‌های محکم دفاعی ما هستند که از در هم آمیختگی آن با تجهیزات پیشرفته معجزه می‌آفرینند، گفت: نیروی زمینی سپاه به فضل الهی به این سمت خواهد رفت که از حیث ساخت و فناوری خودکفا شود. باید در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیرو طراحی ساخت بالگرد‌های متناسب با ماموریت‌های نیرو آغاز شود.

بنا بر این گزارش، در جریان این بازدید با حضور فرمانده کل سپاه از سامانه موشکی هدایت لیزری رونمایی شد.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای گروه بالگردی فتح هوانیروز و بالگردهای بازسازی شده توسط متخصصان داخلی از دیگر برنامه‌های فرمانده کل سپاه بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها