سفیر ایران در قطر:

اخلاص و رشادت جوانان این مرز وبوم رمز پیروزی در جنگ تحمیلی بود

ملت ایران با دادن هزاران شهید، جانباز و مدیریت حضرت امام(ره) و اخلاص و ایثارگری و رشادت جوانان این مرز وبوم به پیروزی رسید.
کد خبر: ۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸ - 01October 2013

اخلاص و رشادت جوانان این مرز وبوم رمز پیروزی در جنگ تحمیلی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، درمراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قطر"آسایش" سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان در حالی آغاز شد که هیچ آمادگی برای دفاع از کشور وجود نداشت، اظهار کرد: آن روزها همه سرگرم پاکسازی ادارت از بقایای رژیم گذشته و بحرانهای داخلی بودند و اصلاً کسی فکر نمی کرد که کشور مورد هجوم واقع شود.

سفیر ایران تصریح کرد: ملت ایران مظلومانه هشت سال از اسلام و کشور دفاع کرد و با دادن هزاران شهید، جانباز و با هدایت و مدیریت حضرت امام(ره) وحضور نیروهای وسیع مردمی و بسیج و سپاه و ارتش در جبهه ها و اخلاص و ایثار گری و رشادت جوانان این مرز وبوم به پیروزی رسید.

"علی امام زاده" رایزن فرهنگی  ایران نیز با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، گفت: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس میشود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی میشود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی میدارد.

وی ادامه داد: ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین، تعبد در برابر ولایت را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه های حق علیه باطل شتافتند.

رایزن فرهنگی ایران اضافه کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خونهای مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمیکنند ودفاع از کشور را عبادت می دانستند. آقای امام زاده در پایان خاطره ای از دوران دفاع مقدس را برای حاضرین نقل نمودند.

در بخش دیگری از این مراسم سرهنگ دوم پاسدار "بختیاری" معاون وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی به وضعیت جبهه های جنگ در سالهای ابتدایی دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در شرایطی جنگ به کشور ما تحمیل شد که قوای منسجمی برای دفاع از کشور نداشتیم و در طول سالهای دفاع مقدس از نظر امکانات نظامی و تجهیزات با دشمن بعثی در یک وضعیت نابرابر بودیم و با فرهنگ ایثار و شهادت و با اتکا به نیروهای خودی و معنویت بر دشمن غلبه کردیم و پیروز شدیم.

وی بیان کرد: الان بعد از 33 سال با افتخار و غرور بر توانمندیهای نظامی خود که حاصل تلاش جوانان با اخلاص و کوشای این کشور است میبالیم و از نظر توانمندی نظامی در منطقه از چنان جایگاهی برخوردار هستیم که کمتر کشوری جرات تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار