امام جمعه خرم آباد:

باید جهت تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان تلاش بیشتری شود

حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» گفت: جهت تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید تلاش بیشتری شود و از ردیف بودجه ملی گرفته شود و از ظرفیت ۹ نماینده مجلس شورای اسلامی استان در این رابطه بهره گرفت.
کد خبر: ۴۰۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ - 20July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» امام جمعه خرم آباد در دیدار با امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و امیر «محمدرضا تقی‌پور» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، با بیان اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) را باید ما حافظ آثار و ارزش‌هایی بدانیم که در روز عاشورا اتفاق افتاد اظهار داشت: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به ما یاد دادند که باید حافظ ارزش‌های جهادی باشیم که در طول تاریخ نیازمند آنها خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس آیه قرآن شهدا مردم را صدا می‌زنند برخی این صدا را می‌شنوند و برخی دیگر نمی‌شنوند، یادگارها، موزه‌های دفاع مقدس و آثار شهدا، صدا را در گوش افرادی که صدای آنها را می‌شنوند، طنین‌انداز و تاکید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: شهدا مردم را صدا می‌زنند و می‌گویند از گذشته پشیمان نشوید و از آینده نترسید و راه شهدا را ادامه بدهید همان‌گونه که در جنگ گاهی گره‌هایی در کار می‌افتاد ولی با دعا و مناجات شهدا این گره‌ها باز می‌شدند.

وی اضافه کرد: مجموعه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با حفظ آثار شهدا صدای آنها را در جامعه طنین‌انداز می کنند این در حالی است که شهدا نیازمند طنین‌انداز شدن صدایشان ندارند بلکه ما در جهت حیات فرهنگی به صدای شهدا نیاز داریم.

شاهرخی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از لرستان به عنوان مرکز تدین و انقلابی گری یاد می‌کنند گفت: در استان لرستان می‌توان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی و همچنین چهره‌های فرهیخته علمی و فرهنگی که در تمام زمینه‌ها حضور دارند و همچنین نیروهای مسلح که در حفظ آثار شهدا می‌تواند بسیار موثر باشند استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: طی چندین جلسه با مدیران سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان در حال استخراج بودجه فرهنگی دستگاه‌ها هستیم و مدیران استان باید سعی کنند علاوه بر بودجه‌های استانی از بودجه های ملی سهم دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: جهت تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید تلاش شود و از ردیف  بودجه ملی گرفته شود و از ظرفیت ۹ نماینده مجلس شورای اسلامی استان در این رابطه بهره گرفت‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها