فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اجرای مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» در مازندران

سرهنگ «سیاوش مسلمی» از اجرای مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» در مازندران خبر داد و گفت: این مرحله از رزمایش در سه مرحله در سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ - 20July 2020

اجرای مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» اظهار داشت: در فضایی که امروز قرار داریم هیچ کشوری دنبال گزینه نظامی به‌خاطر هزینه‌های بسیاری که دارد، نمی‌رود و عموما دنبال جنگ نرم بوده و دشمن به واسطه گسترش ارتباطات جمعی و رسانه‌ای در پی پررونق کردن فضای عملیات روانی است.

وی با بیان اینکه امروز فضای حاکم بر کشور جنگ هوشمندانه است و دشمن به دنبال تغییر محاسبات نرم هستند، افزود: دشمن درصدد تغییر ارزش‌ها و باورهای مردم است و کار نظام بسیار سخت است.

این مسئول با بیان اینکه اصحاب رسانه به عنوان موثرترین عامل نقش ارزنده‌ای در مقابله با جنگ تمام عیار و هوشمند دشمن دارد، گفت: نقش اصحاب رسانه به خوبی دیده نشده و به آن اهمیت داده نشد و مسئولین باید به رسانه به عنوان یکی از مولفه‌های جنگ هوشمند توجه داشته باشند.

مسلمی با بیان اینکه اصحاب رسانه انقلابی که پای کار انقلاب هستند چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم از این دستاوردهای انقلاب محافظت کنیم و از این عنصر کلیدی در مقابله با جنگ نرم به خوبی حمایت و پشتیبانی داشته باشیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ضمن قدردانی از رسانه‌های انقلابی که در مرحله اول رزمایش «کمک مومنانه»  کمک بسیار مطلوبی داشته و باعث ایجاد رقابت خیرخواهانه شدند، گفت: فراهم کردن مقدمات تبلیغات رسانه‌ای جهت رقابت سالم در حوزه کمک‌های افراد متدین به منظور احسان و تعاون از جمله اهداف این رزمایش بوده است که رسانه به خوبی به آن پرداخته است.

این مسئول با بیان اینکه رزمایش «کمک مومنانه» مبتنی بر هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌ها، نهادها و آحاد ملت است، افزود: دومین مرحله این رزمایش را در آستانه اعیاد پیش‌رو آغاز خواهیم کرد.

مسلمی با بیان اینکه امروز مردم ثابت کردند به عنوان کلیدی‌ترین عنصر نگه‌دارنده انقلاب اسلامی همواره برای استمرار  و استکمال این نظام در صحنه حضور دارند، از این رزمایش به عنوان یکی از افتخارات نظام یاد کرد و افزود: ایجاد حس همدلی و اتحاد دفاع مقدسی را در این رزمایش شاهد بودیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در ادامه با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از برگزاری مرحله اول رزمایش کمک مومنانه متذکر شد: در استان مازندران در مرحله اول بیش از 303 هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از 124 میلیارد تومان بین 93 هزار خانواده شناسایی‌شده آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است.

مسلمی با بیان اینکه مرحله دوم این رزمایش با هدف گسترش احسان و تعاون به نیازمندان صورت می‌گیرد، از تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مرکز استان خبر داد و با بیان اینکه این قرارگاه به مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان و دبیری سپاه کربلا شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نیز با مسئولیت ائمه جمعه و دبیری فرماندهان سپاه شکل خواهد گرفت.

وی افزود: مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» در سه مرحله از عیدقربان تا غدیر (دهه امامت و ولایت)، دهه اول محرم و دهه آخر صفر (اربعین تا رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع)) در استان اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این مرحله از رزمایش جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از طریق مجمع خیرین، تعامل و هم‌افزایی با نهادهای استانی، اهداء کارت‌های هدیه، تهیه لوازم‌التحریر، لباس، اطعام، تهیه جهیزیه و تسهیلات اشتغالزایی برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا مورد توجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بسیج پیشکسوتان پیش‌قراول جنگ سخت و نرم بوده و در این رزمایش نیز از ظرفیت این اقشار بهره خواهیم گرفت، گفت: مردم ولی‌نعمتان ما هستند و در این بین کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا و شناسایی افراد نیازمند باید وظیفه مسئولین باشد چرا که هر چه داریم متعلق به مردم است.

مسلمی همچنین به نقش بسیج سازندگی در رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: حضور موثر این سازمان در بین مردم و اجرای طرح‌هایی چون آب رسانی به نقاط محروم، دیوار سازی رودخانه‌ها، ساخت پل بین مزارع و روستایی باعث ایجاد روحیه و اعتمادسازی بین مردم شده است.

وی با بیان اینکه دشمن در پی ناامیدی مردم است و ما باید این دستاوردهای انقلاب را راضی نگه داریم، اظهار داشت: با افزایش روحیه احسان و تعاون در جامعه، مردم‌داری و مردم‌نوازی فقر و فلاکت از جامعه ما رخت برخواهد بست و ما این امر را در مرحله رزمایش کمک مومنانه شاهد بودیم.

مسلمی ادامه داد: الگوسازی از نمونه‌های موفق و معرفی آنها به جامعه در رزمایش مورد هدف بوده است و امیدواریم در سال «جهش تولید» نسبت به افزایش تولید و اشتغال‌یابی برای اقشار آسیب‌دیده از کرونا قدم موثری برداریم.

وی با بیان اینکه شناسایی افراد آسیب‌دیده از کرونا در 22 قشر بسیج انجام خواهد شد، گفت: همچنین سامانه نرم‌افزاری خدمات اجتماعی که توسط بنیاد تعاون راه‌اندازی شده است تا هفته آینده رونمایی خواهد شد که به عدالت در توزیع بسته‌های معیشتی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها