معاون استاندار سمنان تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس

«حبیب‌الله خجسته‌پور» گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس راهکاری ارزشمند است و کاربران پرتلاش شبکه‌های اجتماعی با تعیین ساز و کار‌های اصولی برای تبیین رشادت‌های شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی پای کار بیایند.
کد خبر: ۴۰۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ - 20July 2020

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس استان سمنان امروز در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان سمنان که با حضور «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای ستاد بزرگداشت در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: امسال با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی برای تمامی سال در نظر گرفته‌ایم و تاکنون نیز هزار و ۷۰۰ برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها  اجرایی با محوریت حضور مردم و جوانان در تمامی شهرستان‌های استان از میامی تا گرمسار از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

سلامی با بیان اینکه ستادهای شهرستانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل  شده است، ادامه داد: تعدادی از بانک‌های عامل و دانشگاه‌های استان سمنان برنامه جامع خود را برای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارائه نداده‌اند که این رویه باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

وی گفت: نسل امروز، دوران دفاع مقدس و رشادت رزمندگان را به چشم ندیده که با توجه به این امر، بازخوانی تاریخ دفاع مقدس و انتقال آن به جوان امروزی رسالت خطیر جامعه است.

«حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان سمنان گفت: برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان تنها مختص به یک هفته نیست؛ بلکه باید در طول سال برنامه‌ ریزی و اجرا شود.

خجسته پور ادامه داد: متولیان برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس به گونه ای برنامه ریزی کنند که اجرای این برنامه‌ها تحت تأثیر شیوع کرونا ویروس قرار نگیرد.

وی گفت: دشمنان برای نسل جوان و نوجوان با هجمه های فرهنگی برنامه های شومی تدارک دیده‌اغند که با ترویج ارزش های دوران دفاع مقدس بخشی زیادی از این توطئه ها خنثی می شود.

خجسته پور با بیان اینکه نقش آحاد جامعه در اجرای این برنامه های دفاع مقدس باید برجسته باشد، ادامه داد: با اجتماعی شدن برنامه های دفاع مقدس، آحاد جامعه درگیر این رویدادهای مهم خواهند شد و به سوالات بسیاری از نوجوانان و جوانان در ارتباط با جنگ تحمیلی پاسخ داده خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای‌ مجازی برای معرفی ارزش های دفاع مقدس راهکاری ارزشمند است و کاربران پرتلاش شبکه های اجتماعی با تعیین ساز و کارهای اصولی برای تبیین رشادت های شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی پای کار بیایند.

خجسته پور با بیان اینکه در جنگ اقتصادی، همدلی و وحدت رکن مهم برای عبور از توطئه و دشمنی‌هاست، گفت: باید به این موضوع مهم توجه کنیم که کشور در زمان کنونی به معنای واقعی در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و لازم است اتحاد و همدلی دوران هشت سال دفاع مقدس در این مقطع زمانی هم ادامه یابد.

«راضیه شهاب» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هم در این جلسه گفت: شهرداری‌های استان در یک سال آینده، ۲۰ عنوان فیلم کوتاه ویژه دفاع مقدس تولید خواهند کرد که این اقدام آنان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

شهاب بیان کرد: همچنین اجرای طرح دیوارنگاری در ۲۰ نقطه شهری با تلاش شهرداری‌های استان در دستور کار است و بخش‌های مختلف عمرانی و شهرداری‌ها با تمام وجود برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای کار خواهند بود.

در این نشست، موضوعاتی از قبیل تشکیل کارگروه‌ ویژه در ارتباط با برگزاری شکوهمند برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه سمنان، برنامه ویژه مستندسازی در ارتباط با خانواده‌های شاهد و ایثارگران و تدوین و نشر کتاب‌های ویژه دفاع مقدس از سوی دانشگاه سمنان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات گسترده در ارتباط با ارزش‌های دفاع مقدس، تکریم شهید شاطری از سوی دانشگاه سمنان و تکریم مقام شهید مدافع حرم عباس دانشگر به‌عنوان شهید شاخص استان سمنان برای ترویج ارزش های دفاع مقدس مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار