مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خانواده رکن موثر در حفظ جریان ایثار، مقاومت و پایداری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: خانواده به عنوان مهم‌ترین و بنیادی‌ترین کانون تربیت، انسان‌سازی و ارزش محوری بر ایجاد و حفظ جریان ایثار، مقاومت و پایداری اثری خیره کننده گذاشته است.
کد خبر: ۴۰۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ - 21July 2020

«فاطمه دانش یزدی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اشاره به نقش خانواده‌ها در تداوم مقاومت و پایداری اظهار داشت: در دو دوره تاریخی که ایران اسلامی از نظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با تغییراتی مواجه شده‌ است، مرکزیت رشد ارزش‌ها و باورها را می‌توان خانواده معرفی کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: خانواده به عنوان مهم‌ترین و بنیادی‌ترین کانون تربیت، انسان سازی و ارزش محوری بر ایجاد و حفظ جریان ایثار، مقاومت و پایداری اثری خیره کننده گذاشته است.

این مسئول افزود: وقتی مادران برای بدرقه فرزندان خود در میدان مقاومت آیینه و قرآن آماده می‌سازند و دست به دعا می‌شوند، این جریان حمایتی و ارزشی در ادوار مختلف تاریخ ماندگار شده و نمود عینی پیدا می‌کند.
 
دانش‌یزدی اضافه کرد: این کانون خانواده است که حق طلبی و باور به ارزش‌ها را در فرزندان نهادینه می‌کند و منتقل کننده ارزش‌های برآمده از دفاع مقدس به نسل جدید در میدان مقاومت اسلامی است.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: لازم است تمرکز برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه نیز به سمت خانواده معطوف شود تا عمیق‌تر شدن باورها را با پوشش بیشتری در جامعه شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس يكی از درخشان‌ترين عرصه‌های بلوغ ارزش‌های الهی است، گفت: دوران جنگ تحمیلی، دوران ارتقا روحیه ایثار و مجاهدت در جامعه ایرانی محسوب می‌شود؛ دورانی كه ملت ايران در اتحادی بی‌نظير، روحیه ای خدایی و يكپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ايثار و شجاعت شدند.
 
دانش‌یزدی ادامه داد: پس از پايان جنگ نيز مجاهدانی از تبار شهيدان و در همان مسیر ارزشمند و الهی برای دفاع از اسلام و حريم اهل بيت (ع) در قامت مدافعان حرم در جنگ با انديشه‌های افراطی و تکفیری به پا خواستند که این جریان هم‌چنان ادامه دارد و جوانان نیز برای ورود به این مسئله از یکدیگر پیشی می‌گیرند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار