نگاهی به زندگی‌نامه شهید «وهاب شیری»

شهید «وهاب شیری» با آغاز جنگ تحمیلی، در لباس مقدس سربازی برای دفاع از خاک کشورش به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از حضور در چند عملیات، سرانجام در تاریخ اول آذرماه 1366 و در عملیات نصر 9 در منطقه «حاج عمران» به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 21July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «وهاب شیری» متولد شهرستان مراغه در آذربایجان‌شرقی است. وی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی، در لباس مقدس سربازی برای دفاع از خاک کشورش به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از حضور در چند عملیات، سرانجام در تاریخ اول آذرماه 1366 و در عملیات نصر 9 در منطقه «حاج عمران» به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «وهاب شیری» در دوران شروع انقلاب اسلامی، دانش‌آموز بود و در بسیاری از تظاهراتی که علیه رژیم شاه برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد بسیج شد و مدت‌ها در پایگاه‌های مقاومت شهید «محمدیان»، «ثامن‌الائمه» و شهید «یاغچیان» فعالیت نمود.

او فردی مقید به احکام شرعی بود و حتی در دوره‌های آموزش نظامی هم روزه می‌گرفت. وی در سن 17 سالگی ازدواج کرد و مسئولیت سنگین زندگی بر دوشش نهاده شد. بالاخره موعد خدمت سربازی فرا رسید و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی به عنوان آر پی جی زن وارد لشکر 64 ارومیه شد.

وی به جبهه رفتن را یک تکلیف و عمل به تکلیف را از واجبات می‌دانست. آخرین باری که او وارد نبرد شد، عملیات نصر 9 که در منطقه حاج عمران انجام گرفت، حضور داشت و در گرما، گرم نبرد به شهادت رسید ولی پیکر پاکش هرگز پیدا نشد و تا امروز به عنوان مفقودالاثر اعلام شده است.

خاطره، برادر شهید:

در فتح‌المبین بود که همراه مادرم به ملاقاتش رفتیم، وهاب که در آن موقع فردی تازه به سن تکلیف رسیده بود با لب‌های خشکیده و رنگی پریده به دیدار ما آمد.

وقتی مادر از او پرسید چرا رنگت پریده و چرا اینقدر لب‌هایت خشکیده است، با لب خندان و با رویی گشاده گفت امروز روزه هستم و بعدا فهمیدیم که 20 روز است که با این آموزش سخت روزه گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار