رئیس انجمن انقلاب اسلامی:

اعتراضات در آمریکا هشداری جدی برای نظام استکباری و دموکراسی غربی است

حجت‌الاسلام «ابراهیم کلانتری» با اشاره به وقایع اخیر در آمریکا گفت: تجمعات اخیر در آمریکا هشداری جدی برای نظام استکباری و دموکراسی غربی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ - 21July 2020

اعتراضات در آمریکا هشداری جدی برای نظام استکباری و دموکراسی غربی استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به وقایع اخیر در آمریکا و اعتراضات مردم این کشور به حاکمیت‌شان، اظهار داشت: آنچه هم اکنون در خیابان‌ها و شهرها و ایالت‌های آمریکا مشاهده می‌کنیم، فورانی از دردهای متراکم و فشارها و بی‌عدالتی‌های قرون گذشته در آمریکاست.

این استاد دانشگاه گفت: تجمعات مردم این کشور در خیابان‌های آمریکا تنها روزنه‌ای از اعتراضات و تبعیض‌های فراوان حاکمیت آمریکا به مردم این کشور است چرا که ما شاهد بی عدالتی، تبعیض نژادی، تحقیر انسانیت تاریخی و ظلم وستم مزمن در تاریخ آمریکا است.

کلانتری افزود: تجمعات اعتراضی مردم آمریکا در خیابان تورم تبعیض در این کشور بوده و خود را هم اکنون به صورت یک آتشفشان فوران کرده، نشان می‌دهد که مردم آمریکا در حال تخلیه ظلم و ستم روا شده بر آنان هستند.

وی گفت: تجمعات اخیر در آمریکا هشدار بزرگی به نظام استکباری و دموکراسی غربی محسوب می‌شود که منجر به متزلزل کردن زیرساخت‌های این کشور شده است. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه خیزش‌ها در آمریکا بی‌سابقه است، گفت: ‌این تجمعات، خیزش‌ها و اعتراضات بسیار گسترده است که توانسته نمادهای این کشور را از بین ببرد. 

کلانتری خاطرنشان کرد: احتمال فروپاشی ایالات متحده آمریکا در اثر خیزش‌های اخیر مردم علیه حاکمیت‌شان وجود دارد.

وی افزود: ‌برخی از صاحب‌نظران آمریکایی معتقدند که فروپاشی ایالات متحده به مراتب بدتر از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است چرا که در شوروی قدرتی قوی به نام روسیه وجود داشت که باقی ماند و توانست کار خود را پیش ببرد اما ما در ایالات متحده آمریکا شاهد ایالتی قوی و مستحکم نیستیم و احتمالا این کشور به 50 یا 60 ایالت تقسیم خواهد شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: رویکرد غربگرایی به عنوان پدیده عظیم جهانی به نام ایالات متحده آمریکا در حال از بین رفتن است و هژمونی لیبرال دموکراسی در دنیا در حال شکستن است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار