عزم جدی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج

در نشست کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از عزم جدی مسئولان این استان برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج مطرح شد.
کد خبر: ۴۰۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ - 21July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با دستورکار پروژه ساماندهی و توسعه یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

«عزیز فیلی» معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: در بازدید استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از یادمان شهدای گمنام یاسوج، قرار شد که با همکاری شهرداری، فرمانداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان و بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار، تا پایان شهریور‌ماه و هفته دفاع مقدس، پروژه ساماندهی و توسعه این یادمان به سرانجام برسد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تهیه طرح جامع ساماندهی و توسعه این یادمان، افزود: اولویت نخست، باید ساخت سرویس‌های بهداشتی باشد و به صورت همزمان محوطه‌سازی و کار فونداسیون و جانمایی حسینیه شروع شود.

فیلی عنوان کرد: به منظور تسریع  در اجرای این پروژه، کمیته اجرایی با عضویت فرمانداری، شهرداری، شرکت برق، آبفای استان، تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی، با دبیری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و با مسئولیت فرماندار تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چند هفته یک بار از روند اجرای پروژه بازدید خواهیم داشت، ابراز کرد: در کمیته اجرایی این پروژه، شهرداری متولی راه ورودی است و در این راستا از مسیر امامزاده عبدالله تا محل یادمان باید ساماندهی شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جزئیات مربوط به جاده دسترسی، روشنایی و  موارد دیگر در کمیته اجرایی بررسی می‌شود و به این منظور، اولین نشست کمیته اجرایی طی همین هفته برگزار و بازدید اجرایی از یادمان نیز صورت گیرد.

فیلی با بیان اینکه در این بازدید علاوه بر جاده دسترسی و روشنایی، جزئیات مربوط به تامین آب یادمان نیز مطرح می‌شود، عنوان کرد: کار طراحی و اجرای تامین آب پایدار و ثابت برای این یادمان به عهده شرکت آبفای استان خواهد بود و باید در اسرع وقت و حداکثر طی مدت یک ماه آبرسانی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی کار احیای پرچم اول یادمان را به عهده گرفته و پس از آن، کار نگهداری و احیای پرچم در مراحل بعدی به عهده شهرداری است، ادامه داد: حدود 500 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه قرار داده می‌شود اما انتظار داریم سپاه نیز اعتباری به همین میزان برای اجرای پروژه در نظر بگیرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای افزایش سرعت عمل و همچنین استفاده از امکانات و تجهیزات همه دستگاه‌ها و نهادها، مصوب می‌شود که پروژه به صورت امانی در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

فیلی تاکید کرد: کار اجرای پروژه  باید از امروز شروع شود و تلاش می‌کنیم تخصیص اعتبار آن صد درصد باشد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: اجرای پروژه ساماندهی و توسعه یادمان شهدای گمنام یاسوج همت و اراده همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: امیدواریم با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها شاهد ساماندهی کامل این مکان فرهنگی تا هفته دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار