بخشدار مرکزی قم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

المان جدید ایثار و شهادت در روستای کاج نصب می‌شود

«حسین جعفری موحد» گفت: روستای کاج از روستا‌های شهیدپرور دهستان قمرود قم است و به زودی المان جدید ایثار و شهادت و تصاویر شهدا در ورودی این روستا نصب خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 22July 2020

المان جدید ایثار و شهادت در روستای کاج نصب می‌شود«حسین جعفری موحد» بخشدار مرکزی قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از افتخارات اهالی شهیدپرور بخش مرکزی قم است که اسامی حدود ۳۰۰ شهید از جمله شهید «محمدحسین فهمیده» و جمع زیادی از ایثارگران عزیز را در قاموس ایثارگری خود دارد.

وی با اشاره به وضعیت روستای کاج افزود: این روستا از روستا‌های شهیدپرور دهستان قمرود بخش مرکزی قم است و حدود ۱۸ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

جعفری با اشاره به پخش کلیپی از تخریب المان دفاع مقدس نصب شده در این روستا در فضای مجازی و سیمای شبکه استانی ادامه داد: با توجه به سبقه فرهنگی و حماسی روستا که مهد پرورش شهدا و جانبازان دفاع مقدس بوده، حدود ۲۵ سال پیش المانی در میدان مقابل مسجد روستا نصب شد.

وی با بیان اینکه فرسودگی ظاهری المان، شورای روستا را بر آن داشت المان را با نماد جدیدتر و مناسبتری جایگزین و تبدیل به احسن کنند، گفت: متاسفانه در نحوه برداشتن و جابجایی آن سوء تدیری صورت گرفت که اصولا زیبنده نبود و این عمل غیرقابل توجیه، موجب تخریب المان شد و در این راستا، تذکرات لازم به اعضای شورای روستا داده شد.

جعفری اضافه کرد: پیرو اطلاع از این اتفاق و بازنشر تصاویر و کلیپ مربوطه، جلسه‌ای به دعوت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و با حضور جمعی از مسئولان ذی‌ربط و اعضای شورای روستا در محل این اداره کل برگزار شد تا موضوع در اسرع وقت پیگیری شود.

وی افزود: در این جلسه مراتب نارضایتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی از نحوه اقدام شورای روستا در خصوص جابجایی المان مذکور اعلام شد، اما با توضیحات اعضای شورا، مشخص شد که هیچگونه سوء نیتی در کار نبوده است.

بخشدار مرکزی قم با اشاره به مصوبات جلسه عنوان کرد: مقرر شد با نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و نیز هماهنگی و همکاری بخشداری، المان جدیدتری طراحی و در همان مکان المان قبلی نصب شود.

وی متذکر شد: همچنین نصب تمثال مبارک شهدای روستای کاج در ورودی این روستا و برگزاری یادواره شهدا به طور مرتب که موجب زنده نگهداشته شدن یاد و خاطره شهدا و نشر فرهنگ ایثار و شهادت می‌گردد، در اولویت قرار گرفت.

جعفری با اشاره به این که مسجد روستای کاج مزین به نام امام خمینی (ره) است و در سال ۱۳۴۱ با حضور ایشان کلنگ‌زنی شده، خاطرنشان کرد: پیگیر ثبت این مسجد که قدمگاه حضرت امام (ره) است، به عنوان یک اثر ملی در میراث فرهنگی هستیم و همچنین برنامه‌های باشکوه بزرگداشتی در مناسبت‌های انقلابی در این مسجد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار