امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگویی برای زندگی متعالی است

آیت‌الله سید «محمدکاظم مدرسی» ضمن گرامی‌داشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: این ازدواج بی نظیر، الگویی برای زندگی متعالی است.
کد خبر: ۴۰۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ - 22July 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله سید «محمدکاظم مدرسی» قائم مقام شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: این ازدواج، ازدواجی بی‌نظیر است. زیرا این ازدواج به امر خدا بوده و از آسمان نازل شده‌است، هر دو معصوم بوده اند چرا که آنان جز اهل بیت پیامبرند و آیه تطهیر در شأن ایشان نازل شده‌است و عصمت آن خاندان پاک را به تمام جهانیان اعلام کرده است.

وی افزود: طبق روایات حضرت زهرا (س) سیده زنان (بانوی بانوان) است و علی (ع) نیز سید و آقا در دنیا و آخرت می باشد. بر این اساس چه الگو و سبک زندگی بهتر از شیوه ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) برای ازدواج جوانان، زندگی سالم با بهره‌وری بالا و گره‌گشایی از اموری که ناسازگاری در جریان زندگی‌های امروزی ایجاد می کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: زمانی که حضرت علی (ع) از رسول خدا (ص)، حضرت فاطمه (س) را خواستگاری کرد، رسول خدا به حضرت علی (ع) فرمودند: از مال دنیا چه داری؟ عرض کرد: یک شمشیر، یک شتر و یک زره، فرمود: شمشیر را برای جنگ و شتر را هم برای کار لازم داری، اما زره را بفروش و حضرت زره را فروخت و جهیزیه تهیه کرد.

آیت الله مدرسی ادامه داد: در منابع اسلامی لیست جهاز حضرت فاطمه یک پیراهن، یک روسری بزرگ، یک حله سیاه، دو عدد تشک، یک تختخواب از لیف خرما، چهار عدد بالشت، یک حصیر، یک آسیاب دستی، یک کاسه مسی، یک مشک چرمی، یک طشت لباسشویی، یک کاسه شیر، یک ظرف آبخوری، یک پرده، یک آفتابه، یک کوزه، یک پوست برای فرش، دو کوزه سفالین ذکر شده است.

وی افزود: بر این اساس ساده زیستی و پرهیز از تجملات از نکات بارز این زندگی ارزشمند بود، مهریه کم، جهیزیه مختصر و استفاده به بهترین شکل از حداقل امکانات نیز در زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) و علی (ع) نمونه‌ای ارزشمند و قابل اتکا برای جامعه امروز است، جامعه ای که در آن سطحی نگری، تجملات، الگوسازی غلط و تغییر سبک زندگی یکی از عوامل مهم در کاهش آمار ازدواج و ناپایداری زندگی مشترک محسوب می‌شود.

وی گفت: با ازدواج یکی از محکم‌ترین بنیان‌های جامعه یعنی خانواده تشکیل می‌شود، خانواده‌ای که برای رشد و تعالی همه‌جانبه نیازمند چارچوب‌های اساسی و نکاتی بنیادین برای شکل‌دهی موثر به ابعاد مختلف زندگی مشترک و اثرات فردی و اجتماعی آن است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: زن و مرد باید با الگوهای مناسب برای حفظ و حراست این حریم مقدس محبت بورزند، از خودگذشتگی داشته و تلاش کنند و در تاریخ بشریت زندگی مشترکی جامع تر، زیباتر، ساده و غنی تر، الهی و پر اثرتر از زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) را شاهد نبوده‌ایم که این زندگی باید سرمنشا و چراغ راهی برای الگو برداری در حرکت به سمت ازدواج سالم و موفق، تقویت دوام و بنیان خانواده، حرکت در مسیر رضایت الهی، سعادت دنیوی و اخروی، فرزند آوری و اصول تربیتی قرار گیرد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار