محل اعزام بسیجیان قم به جبهه بازسازی و احیا می‌شود

احیا و بازسازی محل اعزام بسیجیان قم در دوران دفاع مقدس به جبهه، عصر امروز در نشستی با حضور مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم، مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۴۰۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ - 22July 2020

محل اعزام بسیجیان قم به جبهه بازسازی و احیا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، احیا و بازسازی محل اعزام بسیجیان قم در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، موضوع نشستی بود که با حضور حجت الاسلام «محمود محمدی عراقی» مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم و جمعی از مسئولان دستگاه‌های حوزه ایثار و شهادت، در محل سابق اعزام بسیجیان قم به جبهه (مدرسه علمیه مشکات فعلی) مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست که در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده در نشست، مواردی از آیین نامه کمیته استانی حفظ، نگهداری و تملک اراضی و اماکن و آثار فیزیکی دفاع مقدس و همچنین ضرورت احیا و بازسازی محل فعلی نشست که در دوران دفاع مقدس کانون اعزام بسیجیان به جبهه بوده، را مورد تبیین و اشاره قرار داد.

وی افزود: حجت الاسلام یثربی و حجت الاسلام اقبالیان از مسئولان این محل در دوران دفاع مقدس بوده اند و سردار کریمی نیز مسئولیت پرسنلی اعزام را بر عهده داشته است.

لقمانپور خاطرنشان کرد: این مکان مدتی نیز دفتر نمایندگی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بوده و در سال ۶۱، واحد تشکیلات بسیج و اعزام نیرو ادغام شده است.

در ادامه، سردار «حسین کاجی» راوی و پیشکسوت دفاع مقدس، خاطره‌ای از روایتگری در مراسم شهید ابراهیمی از شهدای نطنز بیان کرد و گفت: محل اعزام نیرو به جبهه، قدمگاه حدود ۳ هزار شهید استان قم بوده و حدود ۵۰ هزار نفر از قم به دفعات به جبهه اعزام شده اند.

علی حاجی زاده رییس ستاد کنگره شهدای استان قم نیز با اشاره به اینکه شهدا در وصیتنامه هایشان اطاعت از اوامر ولایت فقیه را بار‌ها مورد تاکید قرار داده اند، افزود: مقام معظم رهبری در مورد کنگره‌های شهدای پیگیری خاصی دارند و ان شاءالله با قوت و قدرت تمام برگزار گردد.

وی با اشاره به تاثیرپذیری جوانان و نوجوانان از بحث روایتگری شهدا و دفاع مقدس، تاکید کرد: همواره باید نماد‌ها و المان‌های مربوط به دفاع مقدس حفظ و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده منتقل شود.

حجت الاسلام غلامرضا ناظمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در راس همه امور باشد و باید از بستر آموزش و پرورش برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان با مقوله دفاع مقدس استفاده شود.

در ادامه، کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم گفت: زیر مجموعه‌های شهرداری آمادگی کامل دارند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساخت و نصب المان هر نوع خدمتی را انجام دهند و بخصوص ۳ هزار خادم افتخاری قرارگاه اربعین نیز آمادگی دارند خود را وقف خدمت به کنگره شهدا نمایند.

در پایان این نشست، به پاس خدمات ارزشمند سه مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، ستاد کنگره شهدای استان و شهرداری قم در موضوع شهدا و دفاع مقدس، لوح تقدیری به حجت الاسلام غلامرضا ناظمی، احمد حاجی زاده و مهدی کلانترزاده اهدا گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها