حجت‌الاسلام محمدی‌عراقی:

دوری نسل جوان از فرهنگ دفاع مقدس خسارت بار است

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم گفت: نباید نماد‌های فرهنگ غربی در قم به عنوان خاستگاه انقلاب دیده شود و دوری نسل جوان از فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، خسارت بار است.
کد خبر: ۴۰۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ - 23July 2020

دوری نسل جوان از فرهنگ دفاع مقدس خسارت بار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «محمود محمدی‌عراقی» مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم در نشست احیاء و بازسازی محل اعزام بسیجیان قم به جبهه که با حضور جمعی از مسئولان استان در فضای باز مدرسه علمیه مشکات برگزار شد، اظهار داشت: همه ما باید از یادگار‌هایی که متعلق به حضور شهدا است، به عنوان یک امانت محافظت کنیم و آن را باید به نسل آینده منتقل کنیم، زیرا در غیر این صورت نخواهیم توانست در پیشگاه خداوند متعال و شهدا و خانواده‌های معظم آنان پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به تاخیر صورت گرفته در برگزاری کنگره شهدای روحانی قم گفت: این کنگره قرار بود دهه فجر سال گذشته برگزار شود، اما به تعویق افتاد؛ شهدای روحانیت متعلق به قم نیست، بلکه متعلق به کل کشور است و باید به بهترین وجه حق آن ادا شود.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم افزود: مکان اعزام بسیجیان قم به جبهه که اکنون در آن قرار داریم، هر چند در گذر زمان و کاربری‌های متنوع، برخی قسمت‌ها تخریب شده، اما هنوز نماد‌های زمان دفاع مقدس و شعار‌های حماسی نوشته شده بر دیوار‌های آن همچنان دست نخورده باقی مانده است و این مکان باید محلی برای انتقال ارزش‌ها و تربیت سربازانی برای اسلام و انقلاب باشد.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از مجموعه در حال تکمیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: این مرکز باشکوه به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و همکاری خوب شهرداری قم احداث شده و به فرموده حضرت آقا، بخش انقلاب اسلامی نیز پیوست آن قرار گرفته تا غبار مظلومیت و غربت از شهدای انقلاب در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ زدوده شود.

محمدی‌عراقی تاکید کرد: دوران دفاع از ثمرات انقلاب اسلامی است و موزه همچون یک نمایشگاه زنده و یک دانشگاه، می‌تواند یاد و خاطره و جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای روحانی و بسیاری از ارزش‌های دیگر را زنده نگهدارد.

وی افزود: فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا روی تربیت نسل جدید بسیار تاثیر گذار است و تا وقتی پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس هستند، باید از ظرفیت آنان برای انتقال ارزش‌ها استفاده کرد.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم عنوان کرد: برخی کشور‌ها که همچون کشور ما از گنجینه عظیم معنوی دفاع مقدس بهره‌مند نیستند، اما به خاطر اهداف مادی و دنیوی، با تکیه بر ابزار هنری و تلفیق نور و صدا جذابیت‌های ویژه‌ای را در موزه‌های جنگ خود برای جذب نسل جوان ایجاد می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از ظهور و بروز نماد‌های فرهنگ غربی در قم، گفت: حضرت امام (ره) تربیت یافته دامان حضرت معصومه (س) در قم بود و نباید در این شهر جولان نماد‌های فرهنگ غربی دیده شود.

محمدی‌عراقی متذکر شد: قم، خاستگاه و پایگاه انقلاب است و نسل جوان و نوجوان جامعه ما هر چه از فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس دور شوند، به مراتب خسارت آفرین است.

این مسئول همچنین بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های طلاب در حوزه دفاع مقدس همچون تشکل روحانیون فرزند شهید، و طلاب جانباز، طلاب آزاده و تشکل طلاب رزمنده تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها