هشدار نهادهای امدادی بین‌المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمن

نهادهای امدادی سازمان ملل از جمله یونیسف و فائو در گزارشی مشترک درباره وضعیت بغرنج کمبود مواد غذایی در یمن هشدار دادند.
کد خبر: ۴۰۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ - 23July 2020

هشدار نهادهای امدادی بین‌المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در حالی که تجاوزهای نظامی ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن ادامه دارد، سازمان‌های بین‌المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمن هشدار دادند.

شبکه الجزیره در گزارشی درباره وضعیت یمن، به هشدار اخیر مشترک «برنامه جهانی غذا»، یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) و فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) درباره وضعیت بحرانی کمبود مواد غذایی در یمن اشاره کرد.

این نهادهای امدادی بین‌المللی در گزارشی مشترک هشدار دادند، احتمال می‌رود تعداد یمنی‌های ساکن جنوب این کشور که با خطر ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، از دو میلیون نفر در حال حاضر به ۳.۲ میلیون نفر افزایش یابد.

طبق این گزارش، «یمن با بزرگ‌ترین بحران غذایی در جهان مواجه است».

در این گزارش آمده است: «علاوه بر جنگ بیش از پنج ساله در یمن، محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، شوک‌های اقتصادی، درگیری‌های نظامی، کاسته شدن از میزان کمک‌های امدادی خارجی، هجوم ملخ‌ها و سیل باعث تشدید وضعیت بحرانی دسترسی به مواد غذایی در یمن شده است».

«لوران بوکرا» مدیر بخش یمن در سازمان «برنامه جهانی غذا» در این باره به الجزیره گفت: «یمن از چندین جبهه دارد بحران را تجربه می‌کند. همین حالا (برای مقابله با بحران غذایی و انسانی در یمن) باید اقدام کنیم».

«لیز گراند» هماهنگ کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل در امور یمن با هشدار درباره وضعیت جاری این کشور گفت: «یمن یک بار دیگر در آستانه یک بحران بزرگ امنیت غذایی قرار دارد».

بنا بر اعلام دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه، حدود ۲۴ میلیون نفر از جمعیت یمن که معادل ۸۰ درصد کل جمعیت این کشور است، به نوعی کمک یا حفاظت نیاز دارند.

به رغم وضعیت بغرنج انسانی در یمن ناشی از ادامه تجاوزهای نظامی ائتلاف عربستان سعودی و امارات و متحدانشان و نیاز یمنی‌ها به کمک‌های بشردوستانه، ۷۵ درصد از برنامه‌های سازمان‌ ملل از کمک‌های غذایی گرفته تا بهداشتی، یا تعطیل شده و یا با کاهش ارائه خدمات مواجه شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها