دفع حمله داعش به مقر ارتش در غرب عراق

شماری از تروریست‌های داعش در استان الانبار به یک مقر ارتش عراق حمله کردند که این حمله ناکام ماند.
کد خبر: ۴۰۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ - 23July 2020

دفع حمله داعش به مقر ارتش در غرب عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع امنیتی در فرماندهی الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق از عملیات نافرجام داعش در این استان خبر داد.

این منبع تأکید کرد که شماری از عناصر گروه تروریستی داعش در غرب شهر «الرمادی» قصد داشتند به یک مقر ارتش در منطقه «المعموره» واقع در حد فاصل منطقه «البغدادیه» و «کبیسه» حمله کنند.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت که نیروهای ارتش عراق به محض مشاهده تحرکات عناصر داعش، با سلاحهای سبک و نیمه سنگین به سمت آنان تیراندازی کردند و این عناصر مجبور شدند عقب‌نشینی کنند.

وی خبر داد که دو نفر از نیروهای ارتش عراق در جریان درگیری با عناصر داعش زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

منبع مذکور تصریح کرد، یک بسته انفجاری نیز در یک گشتی متعلق به ارتش منفجر شد که دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.
پس از حمله داعش، نیروهای امنیتی عراق در منطقه مذکور، به حملات این گروه پاسخ داده و عملیاتی را علیه آنان آغاز کردند.

بیشتر نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق به ویژه در غرب این کشور صورت گرفته است. این در حالی است که غرب عراق در اشغال آمریکاییها قرار دارد و از مناطقی که نیروهای الحشد الشعبی حضور دارند، عناصر داعش وارد عراق نمی‌شوند.

وبا این وجود، آمریکا از سال 2003 در داخل عراق پایگاه دارد و پایگاه هوایی عین الاسد در قلب استان الانبار واقع در غرب عراق، قرار گرفته است، ولی تروریستهای آمریکایی، به عناصر داعش حمله نمی‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار