پیشکسوت دفاع مقدس:

تاریخ خیانت منافقین را فراموش نمی‌کند

طهمورث فتاحی گفت: منافقین، وطن‌فروشان و خیانت‌کارانی بودند که علاوه بر وطن‌فروشی همه حیثیت و هستی خود را به حراج گذاشتند، خیانتی که هیچ‌گاه به ورطه فراموشی سپرده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 25July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، مرصاد در لغت به معنای دیدگاه، رصدگاه و گذرگاه است. در قرآن کریم می‌خوانیم «ان جهنم کانت مرصادا» مسلماً جهنم کمین‌گاهی بزرگ است.

مرصاد برای مردم ایران اسلامی یادآور پنجم مرداد ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است. عملیاتی که نمادی از مقاومت بزرگمردانی به‌شمار می‌رود که با اقتدار و ایمان خویش در برابر منافقین و حامیان آن‌ها ایستادگی کردند.

عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان صورت گرفت، فروغ جاویدانی که با هدف فتح تهران و تصرف تهران توسط نیروهای مجاهدین خلق مستقر در عراق طراحی و اجرا شد، از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود.

مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت‌ساله با این تفاوت شکل گرفت که این بار نیروهای دشمن عراقی‌ها نبودند که مقابل ملت ایران صف‌آرایی می‌کردند بلکه ایرانیانی بودند که به‌صورت وحشیانه به مرزهای کشور خودشان حمله می‌کردند.

طهمورث فتاحی یکی از رزمندگان حاضر در عملیات مرصاد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: منافقین وطن‌فروشان و خیانت‌کارانی بودند که علاوه بر وطن‌فروشی، همه حیثیت و هستی خود را به حراج گذاشتند، خیانتی که هیچ‌گاه به ورطه فراموشی سپرده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که منافقین تصور می‌کردند قطعنامه ۵۹۸ حاصل جدایی ملت از نظام اسلامی است، گفت: منافقین با جمع‌آوری مزدوران خود در سراسر اروپا و با بهره‌گیری از جنگ افزارهای رژیم بعث عراق و به خیال واهی این‌که تهران را فتح خواهند کرد، به مرزهای ایران اسلامی حمله‌ور شدند.

فتاحی افزود: از آن‌جایی‌که بیشتر تمرکز رزمندگان به جنوب کشور بود، منافقین با استفاده از تانک‌های ساخته‌شده توسط کشور برزیل موسوم به دجله که دارای چرخ‌های لاستیکی بود و با پشتیبانی هوایی و توپ‌خانه صدام توانستند شهرهای صالح‌آباد، مهران، سومار و سرپل‌ذهاب را تصرف و از طرف گردنه پاطاق به سمت اسلام‌آباد غرب حرکت کنند.

این پیشکسوت دفاع مقدس تصریح کرد: منافقین با تانک‌های متعلق به کشور عراق و با آرم سازمان مجاهدین خلق در شهرها و روستا حرکت و به‌ صورت وحشیانه مردم را قتل‌عام می‌کرند.

طهمورث فتاحی ادامه داد: منافقین در عرض 24 ساعت به سی و چهار کیلومتری کرمانشاه رسیدند. بر خلاف تصور آن‌ها مردم هیچ همراهی و همکاری با آن‌ها نکردند و با صدور فرمان امام(ره) مردم گروه گروه و دسته به دسته به جبهه‌ جنگ سرازیر شدند.

فتاحی با بیان این‌که عملیات مرصاد با رمز یاعلی‌بن‌ابی‌طالب در پنجم مردادماه آغاز شد ادامه داد: رزمندگان اسلام در سه محور بر منافقین هجوم بردند که قریب به‌اتفاق خیانت‌کاران نابود و نزدیک به دوهزار و پانصد نفر از اعضای منافقین به هلاکت رسیدند.

طهمورث فتاحی خاطرنشان شد: در این عملیات بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک ۴۰۰ دستگاه نفربر و صدها قبضه سلاح سنگین و سبک و مقادیر زیادی تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی نیز به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار