جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد؛

فرهنگ سازمانی از مؤلفه‌های اصلی رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی

سردار قاسم رضایی گفت: فرهنگ سازمانی از مؤلفه‌های اساسی در رسیدن به پلیس در تراز انقلاب است و این مقوله مهم و با ارزش باید بیش از پیش در نیروی انتظامی تقویت شود.
کد خبر: ۴۰۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 25July 2020

فرهنگ سازمانی از مولفه‌های اصلی رسیدن به پلیس در تراز انقلاب/ استفاده از تاکتیک‌های نوین، کاهش آسیب‌ها را به دنبال داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا به همراه جمعی از معاونان نیروی انتظامی با حضور در ستاد فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا اظهار داشت: امنیت موجود در کشور را مدیون هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز و مجاهدت نیرو‌های مسلح به‌خصوص نیرو‌های جان‌برکف انتظامی هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از القابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروی انتظامی داده‌اند، «مجاهدان فی سبیل‌الله» است، عنوان کرد: امروز با حضور در بین جوانان ولایی یگان‌های ویژه، عینیت سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی را مشاهده کردیم و آمادگی این نیروی مقتدر کاملاً قابل لمس است. خدا را شاکریم که در بدنه عظیم نیروی انتظامی، یگان ویژه با داشتن کارکنانی ولایی، مؤمن، متعهد و پای کار در همه عرصه‌ها، توانسته با سرلوحه قرار دادن راه و شیوه شهدا از همه مأموریت‌های خود سربلند خارج شود.

جانشین فرمانده ناجا ریشه نیروی انتظامی را در مکتب اسلام و انقلاب دانست و بیان کرد: نیروی مردمی و انقلابی انتظامی از همان ابتدا با هدف مقابله با انحرافات تشکیل شده است، این نیرو میراث‌دار قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز عاشوراست که در آن زمان سید و سالار شهیدان با هدف مقابله با انحراف در دین قیام کرد؛ نیروی انتظامی با سرلوحه قرار دادن همان اهداف و پاسداری از دستاورد‌های اسلام و انقلاب در حال خدمت به جامعه است.

سردار رضایی ادامه داد: پلیس رسالت‌محور است نه مأموریت‌محور. پلیس جمهوری اسلامی ایران به تکلیف عمل می‌کند و در مقابل دشمنان و معاندان نظام و انقلاب و هر آن کس که به دنبال ضربه زدن به این کشور است، تمام‌قد ایستاده و تا پای جان از حریم ولایت و امنیت مردم و جامعه دفاع می‌کند؛ گواه این ادعا شهدایی هستند که نیروی انتظامی در راه امنیت تقدیم کرده است.

جانشین فرمانده ناجا اخلاص در عمل را از ویژگی‌های کارکنان نیروی انتظامی عنوان و تصریح کرد: نمونه‌های بارز این ویژگی را می‌توان معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا به‌خصوص سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی کرد که با اخلاص در عمل و رفتار جهانی را مبهوت خود کرده و ملتی را در راه درست هدایت می‌کنند؛ این ویژگی مهم و تأثیرگذار به‌عنوان میراثی ماندگار در بدنه نیروی انتظامی قابل مشاهده است و کارکنان یگان‌های ویژه ناجا نیز نمونه بارز این ویژگی هستند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: امروز پلیس افتخار دارد که یکی از مؤلفه‌های اصلی ایجاد امنیت در جامعه است. پلیس اسلامی در ۴۰ سال انقلاب افتخارات زیادی را کسب کرده و با استفاده صحیح و بهینه از امکانات و داشتن نیروی انسانی متعهد و ولایت‌مدار تا به امروز خوش درخشیده و توانسته سرلوحه خوبی برای سایر رده‌های نیرو‌های مسلح باشد.

آمادگی یگان‌های ویژه ناجا مثال‌زدنی است

سردار رضایی پس از بازدید از توان عملیاتی و آمادگی جسمانی کارکنان یگان ویژه عنوان کرد: استفاده به‌روز و صحیح از تجهیزات و امکانات، بررسی و رفع ضعف‌ها در موضوع آمادگی عملیاتی، اعتقادی و مهارتی باید سرلوحه همه فرماندهان، رؤسا و مدیران قرار بگیرد تا در مواقع لزوم با چالش مواجه نشویم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: آمادگی عملیاتی و جسمانی کارکنان یگان ویژه مثال‌زدنی است، این آمادگی باید در دیگر رده‌های پلیس نهادینه شود تا در مواقع بحران با رأفت اسلامی و با اقتدار بیشتری در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت بایستیم.

وی با تأکید بر ارتقاء سطح بصیرت و آگاهی کارکنان گفت: یگان‌های ویژه به لحاظ آمادگی تجهیزاتی و جسمانی و همچنین بصیرت در سطح مطلوبی قرار دارند؛ ارتقاء این توان به‌خصوص در موضوع بصیرت و آگاهی نیرو‌ها باید در اولویت قرار داشته باشد و کاهش آسیب‌ها نقش بسزایی در اجرای صحیح و مطلوب مأموریت‌ها دارد.

جانشین فرمانده ناجا فرهنگ سازمانی را از مؤلفه‌های اساسی در رسیدن به پلیس در تراز انقلاب دانست و تصریح کرد: این مقوله مهم و با ارزش باید بیش از پیش در نیروی انتظامی تقویت شود؛ ارتقاء این مؤلفه به خصوص در حوزه اعتقادی مانند، ایثار، فداکاری و ازجان‌گذشتگی نقش مهمی در انجام بهینه وظایف خواهد داشت.

وی استفاده از تاکتیک‌های نوین و به‌روز را در راستای کاهش آسیب‌ها دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی باید نقش آرامش‌بخش را در جامعه ایفا کند. هم‌اکنون رویکرد اجتماعی یکی از مؤثرترین تاکتیک‌هاست که با اشاعه مردمی بودن پلیس در جامعه از طریق رسانه ملی، فضای مجازی و انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، توانسته در مواقع بحران آسیب‌ها را کاهش دهد و با دخیل کردن مردم در بحث ایجاد امنیت، انقلابی و مردمی بودن پلیس را به نمایش بگذارد.

سردار رضایی در پایان با اشاره به اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا در معیشت و اقتصاد مردم خلل ایجاد کرده است، گفت: مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی از مشکلات بزرگتری عبور کرده‌اند، ان‌شاءالله با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و کمک به مدافعان سلامت که در مبارزه با این مهمان ناخوانده خوش درخشیده‌اند، این ویروس منحوس هرچه سریع‌تر از بین برود.

در این جلسه که به‌صورت ویدئوکنفرانس با فرماندهان یگان ویژه سراسر کشور برگزار شد، سردار «حسین ساجدی‌نیا» معاون عملیات ناجا، سردار «علیرضا جهانگیری» جانشین معاونت تربیت و آموزش، سردار «ابراهیم کریمی» جانشین معاون اجتماعی ناجا و سردار «محمدرضا قلی‌زاده» جانشین معاون طرح و برنامه به ارائه گزارش پرداختند و همچنین حکم انتصاب سردار «علی عظیمی» به‌عنوان جانشین یگان‌های ویژه ناجا قرائت شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها