رییس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی:

پروپاگاندای تبلیغاتی آمریکا و اذنابش علیه همکاری‌های ایران و چین یک طبل توخالی است

امیر محمدحسن نامی گفت: پروپاگاندای تبلیغاتی آمریکا و اذنابش علیه سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین یک طبل توخالی است و فاقد هرگونه محتواست.
کد خبر: ۴۰۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 25July 2020

پروپاگاندای تبلیغاتی آمریکا و اذنابش علیه همکاری‌های ایران و چین یک طبل توخالی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر محمدحسن نامی رییس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی در گفت‍‌وگویی اظهار داشت: چند سال قبل بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی تئوری و راهبرد «نگاه به شرق» را مطرح فرمودند و از آن زمان تا امروز، مسئولان امر باید در اجرایی کردن این راهبرد اهتمام بیشتری می‌ورزیدند.

وی با بیان اینکه خلیج فارس یکی از مهمترین مناطق ژئوپلیتیکی جهان است، عنوان کرد: ۱۰ منطقه ژئوپلیتیکی در جهان وجود دارد که مهمترین آن‌ها منطقه خلیج فارس است و انجام هرگونه اقدام چه مثبت و چه منفی در این منطقه بر کل جهان تاثیر دارد.

رییس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی با بیان اینکه همه قدرت‌های بزرگ دنیا به منطقه خلیج فارس توجه ویژه‌ای داشتند، عنوان کرد: حدود ۱۸۰ سال پیش هنگامیکه از یک ژنرال پرتغالی در جزیره هرمز سوال شد برای چه به اینجا آمده اید گفته بود «هرکس در این منطقه حضور داشته باشد دست برتر را در جهان در اختیار دارد». زمانی هم که بوش پسر می‌خواست نیروهایش را از خلیج فارس به عقب برگرداند بلافاصله برژینسکی و کسینجر که دو نفر از مهمترین تئوریسین‌های جهان بودند و عموما دولت آمریکا در هفت دهه گذشته بر اساس تئوری این دو نفر عمل می‌کرد، اخطار دادند که بوش پسر نباید این کار را انجام دهد و گفتند هر قدرتی که از خلیج فارس عقب نشینی کند دیگر قدرت برتر جهان نخواهد بود.

امیر نامی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به نمایندگی از آمریکا ماموریت تامین امنیت منطقه خلیج فارس را بدون آنکه یک سنت از آن‌ها دریافت کند انجام می‌داد، گفت: پس از پیروزی انقلاب، آمریکایی‌ها از کشور بیرون رانده شدند و نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران خودشان امنیت منطقه را تامین کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از سال‌ها تلاش و دادن هزاران کشته و صرف میلیارد‌ها دلار در منطقه خلیج فارس، امروز هیچ دستاوردی در این منطقه حساس و راهبردی ندارند و تمام دسیسه‌های آن‌ها علیه ایران بدین خاطر است که مجددا قیادت و برتری خودشان در خلیج فارس را به منصه ظهور برسانند.

رییس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی تاکید کرد: خود آمریکایی‌ها امروز به خوبی فهمیده اند که قدرت مجموع کشور‌های منطقه غرب آسیا، به اندازه قدرت جمهوری اسلامی ایران نیست.

امیر نامی با بیان اینکه طی سالیان گذشته خیلی از کشور‌ها مثل روسیه، هند و چین تلاش کردند که در خلیج فارس حضور داشته باشند، اظهار داشت: ما می‌توانیم به هر اقدامی برای به شکست کشاندن هژمونی آمریکا نگاه و توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور چینی‌ها در خلیج فارس می‌تواند نقش آمریکا در منطقه را کمرنگ و به مرور از بین ببرد، گفت: سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین قرارداد بسیار ارزشمندی است که هر چه زودتر باید اجرایی شود.

رییس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی با بیان اینکه سرمایه گذاری چینی‌ها در زیرساخت‌های ما از جمله نفت و گاز و پتروشیمی و ترابری و حمل و نقل، می‌تواند اقتصاد ما را بسیار تقویت کند، افزود: از آنجا که نزدیک شدن چین به ایران به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد بود شاهد هستیم که عوامل مزدور آن‌ها دائما در حال تبلیغات منفی علیه سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین هستند.

امیر نامی با بیان اینکه ما سال‌ها تلاش کردیم که یک وجب از خاک و آب کشورمان در اختیار بیگانگان نباشد و قطعا فضاسازی‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در خصوص واگذاری بخش‌هایی از خاک ایران به چین، یک عملیات روانی در حوزه رسانه است، تاکید کرد: سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین کاملا به نفع ایران و در راستای راهبرد مقام معظم رهبری در خصوص «نگاه به شرق» است.

وی با بیان اینکه چین امروز یک قدرت بزرگ اقتصادی است که به مرور شاهد برتری یافتن اقتصاد این کشور از اقتصاد آمریکا هستیم، گفت: در صورت اجرایی شدن سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین شاهد خواهیم بود که علاوه بر شکسته شدن زنجیره تحریم‌های آمریکا، حضور آن‌ها در منطقه بسیار کمرنگ‌تر خواهد شد.

رییس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی خاطرنشان کرد: پروپاگاندای تبلیغاتی آمریکا و اذنابش علیه سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین یک طبل توخالی است و فاقد هرگونه محتواست.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار