گاف مضحک بی‌بی‌سی فارسی و عصبانیت رسانه ملکه از تحکیم روابط تهران و بغداد

بی‌بی‌سی فارسی در جدیدترین گاف و خبرسازی خود که هدفی جزء تخطئه کشورمان نداشت، مدعی شد ملاقات رهبر انقلاب با نخست وزیر عراق - که سه‌شنبه هفته گذشته مهمان کشورمان بود- در اتاقی غیر معمول بوده است.
کد خبر: ۴۰۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ - 25July 2020

گاف مضحک بی‌بی‌سی فارسی و عصبانیت رسانه ملکه از تحکیم روابط تهران و بغدادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، قلب واقعیت، وارونه‌نمایی، کذب‌گویی، انتشار جعلیات، دروغ‌پردازی، پاره‌ حقیقت‌گویی و ... به بخش لاینفک خبرسازی‌های رسانه ضدایرانی بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شده است؛ امری که این شبه رسانه را حتی نزد عناصر ضدانقلاب نیز از اعتبار ساقط کرده است.

بی‌بی‌سی فارسی در جدیدترین کشف(؟) خود، مدعی شد ملاقات رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخست وزیر عراق - که سه‌شنبه هفته گذشته مهمان کشورمان بود- در اتاقی غیر معمول بوده است.

این ادعای مضحک بی‌بی‌سی فارسی در شرایطی بود که مراجعه به تصاویر آرشیوی موجود در «پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری» و «پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»، به وضوح نشان می‌دهد که اتاق ملاقات صورت گرفته میان رهبر انقلاب و مصطفی‌الکاظمی، یکی از اتاق‌های دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که پیش‌تر نیز دیدارهای مقامات و مسئولان قوای سه‌گانه و مجلس خبرگان و دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدای استانی و غیره با معظم‌له نیز در آن برگزار می‌شده است.

در روز سه‌شنبه ۳۱ تیر که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مهمان ایران بود و رهبر انقلاب وی را به حضور پذیرفته بود، به سبب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی، اتاق مورد اشاره به عنوان محل میزبانی از مهمانان عالی‌رتبه عراقی در نظر گرفته شد.

عصبانیت بی‌بی‌سی فارسی از تحکیم روابط تهران و بغداد

اما به نظر می‌رسد، اقدام بی‌بی‌سی فارسی در تلاش برای القای غیرمعمول بودن اتاق میزبانی از نخست‌وزیر عراق هنگام دیدار او با رهبر انقلاب، از خشم و عصبانیت این شبه رسانه ضدایرانی از دوستی و مودت تحکیم یافته میان دو کشور ایران و عراق نشئت می‌گیرد.

بی‌بی‌سی فارسی در تبعیت از رسانه‌های محور سعودی - صهیونیستی طی مدت زمان اخیر که دولت مصطفی الکاظمی در عراق روی کار آمده است، تلاش بسیاری را برای القای واگرایی او از ایران به خرج داده است؛ اما زماینکه ایران نخستین مقصد سفر خارجی الکاظمی تعیین شد و سفر موفقیت‌آمیز او به تهران انجام گرفت، دست‌اندرکاران بی‌بی‌سی فارسی به عنوان مزدوران رسانه‌ای جریان غربی ضدایرانی مؤتلف با محور سعودی - صهیونیستی، قافیه را باخته دیدند فلذا به موضوعات فرعی و حاشیه‌ای برای از اهمیت انداختن این سفر مهم پرداختند.

تلاش بی‌بی‌سی فارسی برای القای واگرایی دولت عراق از ایران

بی‌بی‌سی فارسی چند روز قبل از سفر الکاظمی به ایران طی برنامه‌ای گفت‌و‌گو محور در مصاحبه با فردی به نام «علی احمد»، که او را مدیر مؤسسه‌ای با نام مجعول «امورخلیج» معرفی می‌کرد، سعی داشت چنین القاء کند که روی کارآمدن الکاظمی به عنوان نخست وزیر در عراق به معنای چرخش سیاست این کشور به نفع آمریکا و عربستان سعودی و روی‌گردانی بغداد از تهران است.

اما بی‌بی‌سی فارسی پیش‌تر نیز در خبرسازی‌هایی خباثت‌آمیز خط ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق را در پیش گرفته بود که هر بار به در بسته خورد؛ این شبه‌رسانه اجاره شده توسط اتاق فکر جنگ‌افروزان، در مهرماه سال گذشته، مدعی شد تک‌تیراندازان تحت حمایت ایران به تظاهرکنندگان عراقی شلیک کردند! خبر کذبی که به سرعت از سوی مقامات و مسئولان امنیتی عراقی تکذیب شد.

همچنین در ایام اربعین سال گذشته، بی‌بی‌سی فارسی برای تخطئه این همایش جهانی وحدت آفرین میان ملل شیعی از جمله ایران و عراق طی خبرسازی‌هایی، تلاش برای منفی‌بافی از حماسه اربعین داشت از جمله آنکه مقاله ای با این عنوان کذایی منتشر کرد: «مراسم پیاده‌روی اربعین چه تاثیرات منفی‌ای بر جامعه عراق دارد؟»

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار