نوبخت خبر داد؛

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان معوقات ایثارگران از امشب

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان معوقات ایثارگران از امشب و تسویه مابقی مطالبات تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ - 25July 2020

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان معوقات ایثارگران از امشببه گزارش خبرنگار حماسه و حهاد دفاع‌پرس، نشست محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از ایثارگران و مسوولان بنیاد شهید در خصوص پرداخت معوقات ایثارگران ظهر امروز شنبه چهارم مردادماه در بنیاد شهید برگزار شد.

بخش عمده مطالبات ایثارگران امسال پرداخت خواهد شد

در این مراسم جمعی از روسا و معاونین بنیاد شهید، امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار سعیدی نماینده ستاد کل نیروهای مسلح امیرآبادی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و معاونین بنیاد شهید در استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

اوحدی در ابتدای این نشست با اشاره به بخشی از مطالبات ایثارگران اظهار داشت: در اولین جلسه پس از ریاست بنده در بنیاد شهید رئیس جمهور مصوبه ای در هیئت دولت مبنی بر پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری تا پایان سال را تصویب کرد. مطالبات سنگینی از سال ۹۱ و برخی مطالبات سال ۹۵ باقی مانده است که با تصمیمات اتخاذ شده و عنایت دکتر نوبخت شاهد تحول عظیمی در رفع و حل این مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: اقدامات جدی در خصوص مطالبات بازنشستگان، پاداش مرخصی‌ها مربوط به ماده ۳۸ قانون قرار است صورت بگیرد. بخش دیگر مطالبات شامل بدهی بنیاد شهید به ایثارگران تا پایان مرداد برطرف خواهد شد. مورد بعدی گله ایثارگران در مورد درمان و بیمه تکمیلی است که بودجه تخصیص داده شده از محل یارانه ها است‌ و امید داریم در این زمینه نیز تحول جدی صورت بگیرد.

قوانین مربوط به ایثارگران که قابلیت اجرایی ندارند در مجلس تصویب نخواهد شد

امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران در مجلس شورای اسلامی به بخشی از اقدامات این فراکسیون اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی با همراهی دولت گرفته شد. چندین کمیته در بحث فراکسیون داشتیم که یکی از آنان کمیته تنقیح قوانین است. تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد قوانین ایثارگران در حال اجراست که بعضا برخی قوانین در تضاد هم هستند و آنان که قابلیت اجرایی ندارد حذف کنیم. نمی‌خواهیم در مجلس اجازه دهیم قوانینی تصویب شود که قابلیت اجرایی ندارد چرا که این تصور را در جامعه القا می‌کند همه منابع کشور متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است که اینطور نیست.

وی افزود: بار مالی قوانین باید پیش از تصویب پیش بینی شود. کمیته‌های مسکن و اشتغال، بودجه ۱۴۰۰ و دیگر کمیته‌های در ارتباط با بنیاد شهید تشکیل شده است. مجلس این قول را می‌دهد، کمک کند تا باقیمانده پرداختی ها پرداخت شود.

نوبخت با اشاره به پرداخت و تسویه مطالبات ایثارگران تا پایان سال گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات ایثارگران از امشب تا فردا پرداخت خواهد شد و ۷ هزار میلیارد تومان مطالبات تا پایان سال پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شرایط امروز کشور را حساس‌تر از هر زمان دیگر دانست و گفت: امروز خود را مانند یک سرباز می دانم که در نبرد بزرگ تاریخی قرار گرفته است. اعتقاد دارم کشور در جنگ رو در رو برابر خبیث ترین دولت جهان است و دشمن از همه ابزارها برای شکست جبهه اسلام و ایران استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها از سوی امریکا افزود: یکی از نفرات دشمن اعمال تحریم‌ها را عنوان می‌کرد اما ما ابزارهای قوی تری داریم جنگ ما یک جنگ‌ اقتصادی است. اگر قرار است مقاومت و دفاع کنیم دفاع ما باید متناسب و از جنس تهاجم باشد. دشمن تلاشش این است از راه بستن مسیر ورود درآمدهای ارزی اقتصاد را زمینگیر کند. حتی کشتی های ما در حال تحریم است تا نتواند نفت را بفروشبم. از سال ۹۷ تلاش کردند راه‌های تنفس اقتصاد ایران را با گذاشتن زانوی تحریم ببندند و کشور را از پای دراورند‌‌. هر اقدامی جهت اعمال فشار بیشتر انجام دادند. از نظر آنان امکان صادرات یک بشکه نفت نیز نیز وجود نداشت اما سربازان این عرصه با منابع تقلیل یافته در این مسیر همه تلاش خود را کردند تا اقتصاد کشور را نجات دهند.

وی با بیان این نکته که منابع ما محدود شده افزود: هنر این است با کمبود منابع کشور را اداره کنیم. ۸۲ هزار میلیاد تومان از ۵۷۰ میلیارد تومان بودجه کشور برای زیرساخت های کشور تخصیص یافته. بیش از ۳۶ هزار میلیاد تومان برای اجرای طرح های عمرانی با ۲ میلیون اشتغال در حال انجام است و تا پایان سال بهره برداری خواهد شد. در همین شرایط تحریم، همدان و کرمانشاه را به شبکه سراسری ریلی وصل کردیم و با همه مسائل قرار است بندر چابهار را به زاهدان وصل کنیم. همچنان به سمت کردستان پیش می رویم و امسال سنندج به شبکه ریلی وصل خواهد شد‌.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: در همین شرایط از رفاه مردم غافل نماندیم. ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت را به تامین اجتماعی پرداخت کردیم تا بتواند همسان سازی بازنشستگان را اجرا کند و طرح جهش تولید را در همه استان ها پیگیری می‌کنیم. بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی را هفته گذشته در قم به نتیجه رساندیم.

در بخشی از این نشست تابلویی از تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی، قرآن دست نویس خانواده یکی از شهدا و نیز لوح یادبودی از سوی ایثارگران به نوبخت اهدا شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها