بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان؛

مرصاد، فروغ جاویدان منافقین را به غروبی جاویدان تبدیل کرد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت سالروز عملیات مرصاد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 26July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرا رسیدن پنج مرداد سالروز عملیات مرصاد با صدور پیامی فرا رسیدن این روز را گرامی داشت. در متن این پیام آمده است:

ملت مسلمان ایران جنگ های بسیاری را تجربه کرده و از سر گذرانده است. بیگانگان بارها سرزمین ایران را عرصه تاخت و تاز قرار داده اند و فرزندان رشید ملت ایران نیز همواره پرچم مقاومت را بر افراشته و در برابر آنان سینه سپر کرده اند. گاه دشمن در تهاجمش توفیق یافته و گاه ناکام مانده است. اما بی گمان با شکوه ترین حماسه دفاعی ملت مسلمان ایران در دوران درخشان و پر افتخار هشت سال دفاع مقدس رقم خورد.

دفاع مقدس ملت ايران در آخرين سال خود شاهد حوادث تلخ و شيرين بسياري بود. فشار طاقت فرساي قدرت هاي استكباري جمهوري اسلامي ايران را با مشكلات فراواني در زمينه هاي نظامي، سياسي و اقتصادي مواجه ساخته بود. از سوي ديگر، رژيم متجاوز بعثي نيز با استفاده از حمايت هاي گسترده شرق و غرب، ضمن بازسازي ارتش شكست خورده عراق، براي هجومي دوباره خود را آماده مي كرد. بر همين اساس در سال پاياني جنگ حوادث و تحولات نظامي و سياسي روندي پر شتاب به خود گرفت. اجراي موفقيت آميز عمليات والفجر ده از سوي رزمندگان اسلام بمباران وسيع شيميايي در حلبچه دور تازه جنگ شهرها، حمله موفق نيروهاي عراقي به مواضع رزمندگان ايراني، پذيرش قطعنامه 598 از سوي ايران، هجوم مشترك ارتش عراق و گروهك خود فروخته منافقين در جبهه هاي غرب و جنوب و سرانجام يورش سلحشوران ايران اسلامي بر متجاوزان، رويدادهاي مهم جنگ در سال هشتم بود كه در نهايت به برقراري آتش بس در جبهه هاي نبرد منجر شد.

با پذيرش قطعنامه 598 از سوي جمهوري اسلامي ايران در 27 تيرماه 1367، منافقين مزدور، در تحليل هاي سازماني به اين نتيجه مي رسند كه ايران به لحاظ سياسي، نظامي، اقتصادي و پایگاه مردمی به بن بست رسيده است. بنابر اين به خيال يكسره كردن كار نظام اسلامي، با حمايت هاي فكري، مالي و نظامي ارتش عراق، ارتجاع منطقه و استكبار جهاني، عملياتي را در مقياس ماكرو با هدف دستيابي 33 ساعته به تهران طرح ريزي مي نمايند.

در پنجم مردادماه سال 67 منافقین قصد داشتند طی عملیات موسوم به فروغ جاودان به خیال شوم خود موجبات نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند، اما رزمندگان اسلام در عملیاتی متقابل با نام مرصاد در کمین خود گرفتار کرده و با وارد ساختن ضربات مهلک غروب جاویدان را برای آنها رقم زنند.

 در پایان اداره کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس استان سمتان ضمن تبریک سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، مرصاد را حماسه ای پرافتخار و تاریخی در ادوار ایران اسلامی که با لطف الهی و تلاش و مشارکت همه مردم و ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام به خاموشی فتنه ای بزرگ انجامید و برای همیشه در تقویم افتخار آفرینی های مردم کشور برگ زرینی ثبت شد، دانست.

اتنهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها