دفاع‌پرس بررسی کرد؛

هدف اصلی آماده‌باش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان/ اشتباهات محاسباتی که صهیونیست‌ها را از هدفشان دور کرد

صهیونیست‌ها طی این سال‌ها برای جلوگیری از فعالیت محور مقاومت، اشتباهات محاسباتی را انجام داده‌اند که آن‌ها را از هدفشان در سوریه دور کرده است.
کد خبر: ۴۰۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸ - 27July 2020

هدف اصلی آماده‌باش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان/ اشتباهات محاسباتی که صهیونیست‌ها را از هدفشان دور کردگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ۳۱ تیر ماه بود که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق، «علی کامل محسن» از رزمندگان حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

پس از این حمله هوایی، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم از بیم حملات حزب‌الله لبنان، تمرین‌های نظامی خود در شمال سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای از «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نقل کرد که وی در پی کشته شدن «علی کامل محسن» در حومه دمشق، به ارتش اسرئیل دستور آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی حزب‌الله را داده است.

روز گذشته نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از جلسه ویژه با مسئولان نظامی و فرماندهان ارشد ارتش این رژیم، گفت که سوریه و لبنان مسئول مستقیم هرگونه تحرکات نظامی علیه اسرائیل هستند.

سوال مهم این است که اولا صهیونیست‌ها به چه دلیل دست به نقض مکرر حریم هوایی سوریه و کشتار رزمندگان محور مقاومت در این کشور می‌زنند و دوما آیا صهیونیست‌ها فقط از بیم حملات انتقام‌جویانه حزب‌الله در مرز‌های شمالی خود با لبنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند؟

در پاسخ به قسمت اول سوال باید گفت که رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر تلاش کرد تا با ایجاد جنگ داخلی در سوریه، رژیم مورد نظر خود را در این کشور روی کار بیاورد تا یکی از کشور‌های محور مقاومت از این محور حذف شود، اما سوری‌ها با کمک دیگر کشور‌های محور مقاومت، این پروژه صهیونیست‌ها را با شکست مواجه کردند، تا اشتباه محاسباتی صهیونیست‌ها رقم بخورد.

پس از این اقدامات، حضور نیرو‌های مقاومت در سوریه که به درخواست دولت این کشور انجام شد، به تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شد؛ همچنین افزایش چشمگیر توانمندی نظامی گروه‌های مقاومت و دستیابی اخیر حزب‌الله لبنان به موشک‌های نقطه‌زن باعث شده تا نگرانی رژیم صهیونیستی چندین برابر شود و این رژیم در صدد از بین بردن این تهدیدات برآید.

رژیم صهیونیستی برای قطع کردن زنجیره‌های محور مقاومت از سوریه، انواع و اقسام اقدامات نظامی را انجام داده است تا مانع از استقرار تجهیزات و نیرو‌های محور مقاومت در سوریه شود؛ نکته جالب این است که این اقدامات صهیونیست‌ها آن‌ها را از هدفشان بسیار دور کرده، بطوریکه ایران و سوریه هفته گذشته قراردادی را در حوزه همکاری‌های دفاعی منعقد کردند و این یعنی اشتباه محاسباتی دیگر صهیونیست‌ها.

در خصوص قسمت دوم سوال این نوشتار نیز باید به پاسخ قسمت اول ارجاع شود، یعنی درست است که صهیونیست‌ها نگران پاسخ حزب‌الله در به شهادت رساندن «علی کامل محسن» هستند، اما نگرانی و ترس اصلی‌شان، توان نظامی و بازدارندگی محور مقاومت است.

در پایان باید گفت که رژیم صهیونیستی با توجه به مشکلات داخلی که دارد، اگر با محور مقاومت وارد جنگی گسترده شود، سرنوشتی جز یک شکست مفتضانه نخواهد داشت و خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شود از صفحه روزگار محو خواهد شد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها