برایان هوک:

برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کنیم

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با یک روزنامه سعودی ضمن تکرار اتهام‌زنی‌ها به تهران گفت که به تلاش خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ - 26July 2020

برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: ما پروژه‌ای داریم که تلاش می‌کنیم تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند؛ مهم آن است که این تحریم‌ها که از ۱۳ سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده به پایان می‌رسد، تمدید شوند.

هوک سپس اتهام‌زنی خود به ایران را آغاز کرد و مدعی شد: عدم تمدید این موضوع به معنای افزایش خطر برای تمام ملت‌ها و کشور‌های منطقه و دوستان ما در خلیج (فارس) و جهان خواهد بود؛ همچنین عدم تمدید به معنای صادرات بیشتر سلاح از ایران به یمن، سوریه، عراق و لبنان و فرستادن سلاح‌های ایرانی بیشتر برای حزب‌الله لبنان، حماس و مانند آن است.

الشرق‌الاوسط در ادامه از هوک پرسید «گام‌های آینده دولت آمریکا برای حمایت از این رویکرد سیاسی چیست؟» که وی پاسخ داد: سفر‌هایی به تعدادی از کشور‌های اروپایی و عربی خواهم داشت تا تهدیدات ایران برای کشور‌های منطقه و ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور را توضیح دهم؛ به دلایل امنیتی و سیاسی جزئیات بیشتری ارائه نمی‌دهم، اما این موضوع را با سفرای آمریکا در جهان برای توضیح تلاش‌های آمریکا پیگیری می‌کنم تا اینکه شورای امنیت تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند، این در کنار دیگر تحریم‌های وضع شده علیه ایران از جمله تحریم‌های اقتصادی خواهد بود.

روزنامه مذکور در ادامه از هوک سوال کرد که نظر وی درباره انتقاد‌ها از سیاست آمریکا از جمله تحریم علیه ملت‌ها چیست؟ که وی مدعی شد، این چیزی است که مقامات ایران می‌گویند و بسیاری از مردم ایران به «سیاست‌های داخلی» اعتراض دارند.

در همین ارتباط، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته گفت که واشنگتن هرگز اجازه برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار