سردار «پورشمسی» خبر داد؛

اجرای سه مرحله‌ای رزمایش کمک مومنانه در یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از اجرای سه مرحله‌ای رزمایش کمک مومنانه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ - 26July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده‌ سپاه الغدیر استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی سپاه یزد در میدان مبارزه با کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه پرداخت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اجرای رزمایش کمک مؤمنانه گفت: این رزمایش در سه مرحله اجرا می‌شود، که مرحله اول رزمایش کمک‌های مؤمنانه از عید قربان تا عید غدیر یعنی در دهه امامت و ولایت برگزار خواهد‌ شد. مرحله دوم دهه اول محرم و مرحله سوم دهه آخر صفر، هم‌زمان با اربعین حسینی، تا شهادت امام رضا (ع) در استان یزد همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد‌ شد. 

این مقام مسئول تاکید کرد که  این رزمایش تا ریشه‌‌کن شدن ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد‌ داشت.

پور شمسی با بیان اینکه در حال حاضر سه مرحله برای رزمایش کمک مؤمنانه طرح‌ریزی شده است، گفت: رزمایش مؤمنانه در سه مرحله، با سه زمان متفاوت و شرایط متفاوت برگزار خواهد‌ شد. مرحله اول بحث جشن امامت و ولایت است که ضمن فضاسازی جشن در تلاش هستیم بتوانیم بین 15 تا 16 هزار نفر از نیازمندان بسته‌های معیشتی توزیع کنیم.

وی با بیان این مطلب که رزمایش کمک مؤمنانه تنها به اهدای بسته‌های معیشتی منحصر نمی‌شود، گفت: ما در این رزمایش هر آنچه مورد نیاز جامعه باشد ارائه خواهیم‌کرد.

فرمانده‌ سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: 18 سری جهیزیه ایرانی، جهت کمک به مستمندان تدارک دیده شده است و با توجه به اینکه نزدیک به شروع سال تحصیلی مدارس هستیم، بحث 4000 بسته حمایتی تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند را مد نظر داریم.

پورشمسی خاطر نشان کرد: در مراحل بعد که متفاوت از شرایط مرحله اول است، بحث دهه اول محرم، ماه امام حسین (ع) و فضاسازی محرم را داریم که رویکردی متفاوت برای آن در نظر گرفته شده که ریز برنامه های آن اعلام خواهد‌ شد.

وی ادامه داد: در اولین دوره اجرای رزمایش کمک مومنانه 35000 بسته معیشتی از طرف خیرین و بسیجیان و مسئولین بین نیازمندان توزیع شد، در این مرحله پیش‌بینی شده بیش از 40000 بسته معیشتی تهیه و توزیع شود.

فرمانده‌ سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برگزاری کنگره 4000 شهید استان یزد در نیمه اول اسفند سال جاری گفت: 4000 جهیزیه به مناسب برگزاری کنگره شهدا بین نیازمندان توزیع خواهد شد که از این تعداد 760 جهیزیه تا پایان این مرحله تهیه و توزیع خواهد‌ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار