شهیدی که شهادتش را در خواب دید

شهید صفرعلی رضایی پیش از عملیات مرصاد که در آن به شهادت رسید، یک شب خواب دیده بود که کسانی آمده‌اند و اسامی برخی از رزمندگان را در لیستی ثبت می‌کنند و از جمله اینکه نام ایشان هم در آن لیست نوشته شده بود. هنگامی که علت را پرسیده بود گفته بودند: مأموریت داریم که نام شما را در این لیست بنویسیم!
کد خبر: ۴۰۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ - 26July 2020

شهیدی که شهادتش را در خواب دیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، پنجم مردادماه سالگرد عملیات مرصاد یکی از صحنه‌های ناب مجاهدت و فداکاری مردم ایران و از غرورآفرین‌ترین عملیات‌‌هایی بود که رزمندگان اسلام در برابر گروهک جنایتکار منافقین به خوبی از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند.

عملیات مرصاد از جمله عملیات‌هایی بود که در آن مرد و زن، پیر و جوان به خوبی از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند و آخرین برگ از کتاب قطور دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند، در بین شهدای مرصاد استان خراسان‌جنوبی دو شهید بیش از دیگران می‌درخشند؛ سرداران شهید سید‌حسین موسوی‌مقدم فرمانده تخریب لشکر ویژه شهدا و صفرعلی رضایی جانشین گردان امام‌علی‌(ع).

درست شش روز پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، مقارن ساعت 14:30 سوم مرداد سال 1367 منافقین و ارتش عراق به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است عملیات مشترک خود را با هجوم زمینی از مسیر سرپل ذهاب و از جنوب گردنه پاتاق (نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند پیشروی کردند.

آشنایی با شهید صفرعلی رضایی             

شهید صفرعلی رضایی در روستای نوگیدر شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به اتمام رسانید و سپس برای ادامه تحصیل به بیرجند آمد،‌ سال آخر دبیرستان بود که مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی اوج گرفت، وی از جمله کسانی بود که در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت فعال داشت.

در خاتمه دوران سربازی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه حضور فعال داشت و در عملیات‌های مختلف از جمله والفجر مقدماتی، والفجر 1، کربلای 5 و10 شرکت نمود.

در عملیات والفجر 9 از ناحیه دست مجروح شد و مدتی معاون گردان امام علی(ع) بود، با اینکه بیشتر اوقات از خانه و خانواده‌اش دور بود سعی می‌کرد که همسر و فرزندانش را از خود راضی نگه دارد و لحظه‌ای از یاد خانواده‌اش غافل نمی‌شد و همواره به همسرش برای تربیت فرزندان تأکید داشت.

از دفاع تا شهادت 

وقتی خبر پذیرش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به گوش صفرعلی رضایی رسید بی‌تاب شد و در اندوه عقب ماندن از قافله یارانش گریست، اما این آخر راه نبود، چندی نگذشت که منافقین وطن فروش با طمع خام نفوذ به میهن از مرزهای غربی وارد کشور شدند و عملیات مرصاد آغاز و صفرعلی نیز در این عملیات شرکت کرد و مردانه جنگید.

صفرعلی رضایی پس از هشت سال خدمت و دفاع به تاریخ 1367/5/6 در تپه‌های حسن آباد اسلام‌آباد غرب به دست منافقین و مزدوران ضد وطن، هدف رگبار مسلسل قرار گرفت و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در عملیات مرصاد توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

نوید شهادت در خواب

شهید صفرعلی رضایی پیش از عملیات مرصاد که در آن به شهادت رسید، یک شب خواب دیده بود که کسانی آمده‌اند و اسامی برخی از رزمندگان را در لیستی ثبت می‌کنند و از جمله اینکه نام ایشان هم در آن لیست نوشته شده بود. هنگامی که علت را پرسیده بود گفته بودند: مأموریت داریم که نام شما را در این لیست بنویسیم!

به هر حال صبح آن روز با همرزمان و دوستان خود، خداحافظی ویژه‌ای کرده بود و از آن‌ها حلالیت طلبیده و گفته بود: بدین ترتیب من مطمئنم که به شهادت می‌رسم. به هنگام تشرف به عملیات مرصاد، خود را کاملا آراسته بود و سر و دست خود را حنا کرده و بسیار خوشحال بود و در همان عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار